کد خبر: ۱۶۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
امام‌جمعه اهل‌ سنت شیراز در گفتگو با «شیرازه»: 

حضرت شاه‌چراغ(ع) نماد وحدت جهان اسلام است

امام‌جمعه اهل سنت شیراز گفت: حضرت شاه‌چراغ نماد وحدت جهان اسلام است و از خداوند متعال می‌خواهیم ما را به واسطه این بزرگوار به خود نزدیک کند.

شیخ عبدالواحد خواجوی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» ضمن تبریک دهه کرامت گفت: شیراز سومین حرم اهل‌بیت علیه‌السلام است که در آن بارگاه منور حرم حضرت شاه‌چراغ نماد وحدت بین همهٔ مذاهب اسلامی است و تمامی مذاهب شیعه و سنی همه به اهل‌بیت ارادت دارند همه آنها را اسوه و الگوی خود می‌دانند.

 
وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری برخورداری شیراز از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) وچند امامزاده عالی‌مقام دیگر را امتیازی کم‌نظیر برای استان فارس خواندند و شیراز بعد از مشهد و قم، سومین حرم اهل‌بیت (ع) نام‌گذاری کردند، وجود حضرت شاه‌چراغ در شیراز نماد وحدت نه تنها برای این استان بلکه برای جهان اسلام ارزشمند است.


امام‌جمعه اهل‌ سنت شیراز گفت: آنچه را که بزرگان اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌فرمایند را همه نصب العین و الگوی و اسوه خود قرار می‌دهند و همه برای زیارت و عرض ادب به جایگاه مبارک و مکان مقدس حرم حضرت شاه‌چراغ علیه‌السلام که از بزرگان بین اصحاب و تابعین پیغمبر(ص) هستند جهت عرض ارادت و ادب شرفیاب می‌شوند و در این مکان روحانی نماز و دعا می‌خوانند.


وی تصریح کرد: همه خدام و تمام کسانی که در آنجا خدمت می‌کنند به روشنی می‌دانند که این عمل برای تقرب جستن به خداوند متعال و سبحان است، وقتی هر انسانی آنجا مشرف می‌شود و بزرگان دین را زیارت می‌کند این نکته برای آنها یادآور می‌شود که این بزرگوار در طول حیات خود به واسطه زهد و تقوی که در امورات خود رعایت کرده‌ است مردم ایشان را اسوه و الگو قرار داده‌اند و از آنان تاسی جسته و پیروی کرده‌اند و راه و روششان را خط و مشی زندگی قرار داده‌اند.


خواجوی با اشاره به برکات حضرت شاه‌چراغ عنوان کرد: از برکات زیارت این مکان مقدس بهره‌مندشدن از فضای معنوی حرم‌های شریف که محل تردد فرشتگان، ارواح انبیا، اولیا و تعلق ویژه روح بلند آن بزرگوار و دعا کردن در محل استجابت است.

امام‌جمعه اهل‌ سنت شیرازگفت: یکی از اهداف عمده و عمومی زیارت که خاستگاه اعتقادی، دینی مطمئن و یقینی دارد، تأثیر خارجی ارادهٔ اهل‌بیت (ع) در حل مشکلات انسانی با ارائه راه روشن و نیز مساعدت و همراهی مؤثر در پیشبرد مقاصد بشری است. 

وی در پایان تأکید کرد: ما جماعت مسلمانان و همه امت اسلامی راه و روش آنها را در پیش می‌گیریم و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را به واسطه این بزرگواران به خود نزدیک کند و به ما توفیق پیروی از خط‌ مشی این بزرگان را عطا کند.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان