کد خبر: ۱۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۰

تظاهرات گسترده مردم انگلیس در حمایت از ملت فلسطین

صد­ها انگلیسی روز گذشته در مقابل مجلس اعوام این کشور تجمع کرده و از نمایندگان خود خواستند تا به دولت انگلیس برای حمایت از حقوق قانونی ملت فلسطین فشار آورند.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، فعالان حامی فلسطین از نمایندگان خواستند مانع فروش هر­گونه سلاح به اسرائیل شوند  و از دولت نیز خواستند تا با اقداماتی سریع، مانع از بین رفتن زندگی و فرهنگ فلسطینیان در قدس شود.

این فعالان تاکید کردند که انگلیس نباید در اجرای قوانین بین­المللی، از جمله حمایت از عقب نشینی اسرائیل از سرزمین­های اشغالی، کوتاهی کند و همچنین نباید همراه با آمریکا و اسرائیل فلسطینیان را از حق تعیین سرنوشت، محروم نماید.

این برنامه در ضمن کمپین سالانه گروه حامی مساله فلسطین برگزار شد. این گروه از اعضای پارلمان می‌خواهند تا از تمامی ابزارهای قانونی خود برای مهار اسرائیل استفاده کرده و جلوی نقض حقوق فلسطینیان، شهرک­سازی در اراضی فلسطینی و محاصره غزه را بگیرند".

گروه "کمپین همبستگی انگلیسی با ملت فلسطین"، سازمان‌ها و احزاب سیاسی انگلیسی، اسرائیلی، یهودی، اسلامی، اتحادیه‌های کارگری و تشکل­های دانشجویی و زنان در این راهپیمایی شرکت داشتند.

اعضای مجلس عضو در لابی حامی فلسطین نیز اعلام کردند که از خواسته­های این فعالان در حمایت از مساله فلسطین و لغو محاصره غزه بطور کامل حمایت می کنند.

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان