کد خبر: ۲۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۰

چالش های اولین انتخابات بعد از فتنه

به فرموده رهبر معظم انقلاب انتخابات همیشه در کشور ما تا حدودی یک حادثه‌ چالش‌برانگیز است.سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با لزوم هوشیاری در برابرچالش‌های امنیتی در آستانه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی ، نشان دهنده این حقیقت است که ایشان از احتمال شکل‌گیری فتنه ‌ای جدید و با رنگ و لعابی تازه در کشور خبر می دهند.

به فرموده رهبر معظم انقلاب انتخابات همیشه در کشور ما تا حدودی یک حادثه‌ چالش‌برانگیز است.سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با لزوم هوشیاری در برابرچالش‌های امنیتی در آستانه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی ، نشان دهنده این حقیقت است که ایشان از احتمال شکل‌گیری فتنه ‌ای جدید و با رنگ و لعابی تازه در کشور خبر می دهند.

به گفته وزیر اطلاعات نیز انتخابات امسال با انتخابات‌های سال گذشته تفاوت فاحش دارد، از جمله اینکه جریان‌های غیر همسو با رهبری و گروه‌های فتنه، انحرافی و اصلاحات آمریکایی با وجود اینکه خواسته‌ها و نغمه‌های متفاوتی با هم دارند اما در یک سری مسائل با همدیگر تشابه دارند و خطی که دنبال می‌کنند خط مقابله با رهبری است، در این انتخابات فعال خواهند بود و به رقابت با نیرو های اصیل انقلاب بر خواهند خواست.طبق اطلاعات موجود نامزدها و جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح طلبان، فتنه‌گران، گروه‌های انحرافی و امثالهم به صحنه خواهند آمد.

مجموعه‌هایی که دلسوخته نظام هستند باید مراقب باشند که امروز این جریانات به دنبال این هستند که با تابلوی دروغین به میدان بیایند.عمده‌ترین نقاط انحرافی که جریانات فتنه، اصلاحات و انحرافی دنبال می‌کنند شامل ترویج تساهل و تسامح و تلاش برای کمرنگ کردن ارزش های دینی، تلاش برای تخریب برخی چهره‌های ستونی انقلاب، تلاش برای امتیازگیری، بزرگنمایی نیازهای روز مردم، تلاش برای بازی با آستانه تحمل مردم، ایجاد هراس در بین مردم، ایجاد حس نارضایتمندی نسبت به حاکمیت و ایجاد شکاف میان نظام نخبگانی و نظام سیاسی کشور است.

دشمن سعی دارد انتخابات ایران را با چالش امنیتی روبه‌رو کند.هرچه مردمسالاری دینی برای مردم دنیا بیشتر روشن شود و به سوی آن اقبال کنند، دشمن تلاش خود را برای به چالش کشیدن انتخابات جمهوری اسلامی بیشتر می‌کند از این رو در انتخابات آینده برنامه‌های آنها پیچیده و بیشتر می‌شود.برگ برنده‌ای که برای انتخابات آینده در دست داریم، تجربه انتخابات سال 88 است که مقام معظم رهبری درباره آن فرمودند: " این فتنه مردم ما را واکسینه کرد" و در واقع مردم در آن سال با انتخابات ریاست‌جمهوری هوشیار شدند.هشدار اخیر رهبر معظم انقلاب برای انتخابات مجلس نهم کافی است تا مردم و مسئولان دلسوز به این نکات توجه کنند و اجازه ندهند مسائل و قضایای سال 88 تکرار شود.
 
ملت و نظام در جریان انتخابات 88 تجربه تاریخی و ارزشمندی برای پیشگیری از تبدیل چالش‌های انتخابات به آسیب‌های امنیتی کسب کردند که با اتکا به تجربیات تلخ و شیرین انتخابات سال 88 باید با صیانت از حریم‌های اخلاقی، قانونی و اصول ارزشی اسلام، انقلاب و نظام، زمینه بروز ناهنجاری‌های امنیتی ملی را برطرف کرد. نباید از رأفت اسلامی نظام در مقابله با عوامل حوادث انتخابات سال 88 و مهیا شدن فضای رقابت و مشارکت در انتخابات برای ماجراجویی و حریم شکنی‌ها در انتخابات سوءاستفاده شود.

این در بعد داخلی و اما در بعد بین الملل هم باید گفت، پس از برخاستن موج بیداری اسلامی در منطقه آمریکایی ها تلاش بسیاری کردند تا موج تغییرات را به ایران نیز تسری دهند که این سناریوی آنها با شکست مواجه شد.آمریکایی ها در عین حال در همین راستا چشم به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوخته اند و به دلیل نگرانی شدیدی که از حضور حداکثری مردم در این دور از انتخابات دارند، تلاش می کنند با استفاده از اذناب و عوامل خود در داخل انتخابات را به بستری برای اغتشاش و ناامنی همانند حوادث سال 88 تبدیل کنند تا از این طریق به صورت خاص ناموفق بودن الگوی الهام بخش در منطقه یعنی نظام مردمسالار دینی در ایران را بویژه برای انقلابیون در کشورهای منطقه جلوه گر کنند.

آمریکایی ها در وهله نخست می کوشند با ابزارهای مختلف مانع از حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات شوند. رسانه‌های معاند و تریبون‌های مختلفی در خارج و البته داخل کشور از مدت‌ها قبل توطئه شومی را علیه نظام اسلامی ما آغاز کرده‌اند.رسانه‌های معاند و تریبون‌هایی در داخل و خارج کشور مشغول القای این شبهه هستند که انتخابات پیش رو به دلیل اینکه تعدادی فتنه‌گر و از مسببان فتنه سال 88 در زندان هستند، با استقبال مردم برگزار نخواهد نشد.

این توطئه شوم که در ظاهر به صورت یک معادله سیاسی مطرح می‌شود، در لفظ، این‌طور می‌گوید که: "در انتخابات پیش رو به این دلیل که برخی از سران و چهره‌های اصلاح‌طلب در زندان هستند پس فقط کاندیداهای وابسته به یک تفکر سیاسی در انتخابات حضور خواهند یافت و لذا بعضی از مردم که می‌بینند، نمی‌توانند به کاندیداهای دلخواه خود رای بدهند در انتخابات حضور نخواهند یافت." البته با توجه به اینکه ملت ایران همچون گذشته حضوری پرشور در انتخابات خواهد داشت، تلاش می کنند با ایجاد فضای اغتشاش در کشور به زعم خود موتور محرکه بیداری اسلامی را تضعیف کنند.در این میان اصولگرایان برای خود وظایف و تکالیفی دارند تا بتوانند با عمل به تکالیف خود نظام را از چالش های پیش رو به سلامت عبور دهند.

جبهه متحد اصولگرایان که پرچم اصولگرایی را در دست دارد ‌یک غیریت و ضدیتی را برای خود تعریف کرده است و آن، ‌ضدیت‌ با نظام سلطه و مخالفان نظام است‌. اگر ما بخواهیم ترسیم هندسی از ‌غیریت داخل در اردوگاه اصولگرایی داشته باشیم کاخ همگرایی و وحدت اصولگرایان را این غیریت‌ها، ویران می‌کند و ما سعی می‌کنیم فهم ولایت و رهبری در ‌ارتباط‌ با موضوع انتخابات و غیریت انقلاب را ترویج کنیم. از نظر رهبری موضوع به این صورت است که دشمنان ما نمی‌خواهند ما انتخاباتی با نشاط داشته باشیم و می‌خواهند سطح مشارکت را پایین آورده و در عین حال، بیشترین افرادی که متمایل به خودشان است به مجلس ببرند از این‌رو ما نباید در این قضیه گرفتار شویم و جریان‌های اصولگرایی شروع به رقابت با خود کنند و جریان دیگری که اصیل نیست، وارد شود.

برای رسیدن به این منظور اصولگرایان وحدت را در دستور کار قرار داده اند. انتخابات امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.اهمیت انتخابات آینده این است که نشان می‌دهد بعد از عبور از بحران سال 88 که مشروعیت مردمی و امنیت نظام را نشانه گرفت، حال در آزمون جدید چقدر مردم حاضر هستند به صحنه بیایند و از این‌رو مشارکت سیاسی بسیار اهمیت دارد و رهبری در کرمانشاه نیز روی امر مشارکت تأکید زیادی داشتند. مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو دو پیام خواهد داشت؛ پیام اول آن به دوستداران و الگوگیران سایر کشورها است که در حرکت خود مصمم‌تر می‌شوند و پیام دیگر آن این است که چون مردمسالاری دینی، منافع دشمن را به خطر می‌اندازد، تلاش آنها برای عدم فراگیری و تحقق این سازوکار طبیعی خواهد بود. انتخابات ضمن اینکه پشتوانه عظیمی برای امنیت ملی و پاسداری از نظام است،

می تواند بستر مناسبی برای دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور باشد.معمولاً همه اتفاقاتی که در کشورهای منطقه و آسیای میانه در سال‌های اخیر رخ داده و زمینه ایجاد کودتاهای مخملی شده، از بستر انتخابات برآمده است.زمانی که گروه‌ها، افراد و جناح‌ها منافع خود را به مصالح ملی ترجیح دهند اختلاف‌ها بروز می کند و در شکل شدیدش تبدیل به درگیری می شود و دقیقا اینجاست که دشمن به آن می دمد و فتنه‌انگیزی می کند.در انتخابات‌های گذشته، دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب با یکدیگر رقابت می کردند اما توطئه جدید دشمن ایجاد تفرقه بین اصولگرایان است تا نیروهای انقلاب متفرق شوند و کشور دچار یک آسیب جدی شود.باید مراقب بود اختلاف سلیقه‌ها به تفرقه منجر نشود چرا که نقطه قوت نظام را به چالش تبدیل خواهد کرد و برای جلوگیری از این مسئله باید نیروهای اصولگرا با وحدت دنبال پیروزی در انتخابات باشند.اگر اصولگرایان متفرق شوند، انحراف در مسیر انقلاب اسلامی از مسیر مجلس رخ خواهد داد.

این انتخابات اولین انتخابات بعد از فتنه 88 است بنابراین دشمن این انتخابات را به عنوان فرصتی برای ایجاد چالش در جمهوری اسلامی نگاه می کند. انحراف فضای اصلی انتخابات به ساختارشکنی‌ها، از طریق تحرک بقایای حادثه گران سال 88 یا ماجراجویی جریان موسوم به انحرافی در داخل کشور و شیوه‌های نوین عملیات روانی و جنگ نرم از کانون‌های خارجی ممکن است، لذا هشدار پیشگیرانه مقام معظم رهبری در مهار برخی از زمینه‌های تحرک بقایای متزلزل جریان حادثه‌ساز یا ماجراجویی جریان خاص اخیر از یک سو و هوشمندی ملی در خنثی‌سازی‌ عملیات روانی و جنگ نرم دشمنان در سوءاستفاده از فضای باز انتخابات از سوی دیگر بسیار ضروری است.

جریان فتنه به دنبال بازیابی و استحاله خود برای حضور در سیاست و قدرت است و به دنبال این است که با فرستادن نمایندگانی از خود به مجلس آینده حداقل خود را حفظ کند و چالشی برای نظام باشد.این جریان با هدف چالش و براندازی اصولگرایان شرطهایی را برای حضور خود ایجاد می کنند و به دنبال تطهیر خود هستند.همه ما باید توجه داشته باشند که تجربه‌هایی مانند انتخابات 88 که تجربه تلخی بود، تکرار نشود.مردم باید در انتخابات مجلس نهم حضور گسترده یابند و با این حضور گسترده‌‌ ‌اطمینانشان به سلامت انتخابات و مسئولین امر در اجرا و نظارت بر انتخابات را به همگان نشان دهند و پاسخ جدی‌ای به هر گونه شائبه‌افکنی در موضوع انتخابات به دشمنان بدهند.‌

ما باید خطرهای خارجی و مداخله استکبار جهانی در سرنوشت کشور را جدی بگیریم.جریان اصلاح طلبی که در سال 88 آن مصیبت را برای کشور به وجود آورد، اشکالی برای این کار نمی‌دانستند و می‌گفتند بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان از ما دفاع کند، مشکلی نیست. موضوع دیگر این است که ما باید روی توفیقات اصولگرایان در یک دهه اخیر مانور دهیم و سرمایه خود را بازتولید کنیم زیرا اصولگرایان در حوزه اقتصاد و سیاست، کارهای بزرگی برای کشور انجام داده‌اند که نباید از آن غافل بود.مخاطبان باید جریان اصولگرایی را به عنوان جریان برنامه‌دار و هدفمند دانسته و فهرستی که ارائه می‌شود باید جوان، اصیل و خدوم باشد تا مردم تصویر مثبتی از آن داشته باشند.

مردم با اتکا به اعتقاد و انگیزه مشارکت در حاکمیت سیاسی، همواره حضور حماسی در انتخابات داشته‌اند و نباید با غفلت از برخی تحرکات داخلی و خارجی از مشارکت آزادانه مردم در انتخابات و فضای رقابتی در راستای ساختارشکنی و حریم شکنی استفاده شود و موضوعی که باید به تقویت امنیت و استحکام نظام اسلامی منجر گردد به چالشی برای نظام مبدل گردد. به فرموده مقام معظم رهبری باید "مراقب باشید این چالش به امنیت کشور صدمه نزند انتخابات که مظهر حضور مردم است، مظهر مردمسالاری دینی است، باید پشتوانه‌ امنیت ما باشد نباید اجازه داد که این چیزی که ذخیره‌ امنیت است، پشتوانه‌یا امنیت است، به امنیت ما صدمه وارد کند".

 عباس خسروانی
منبع : روزنامه رسالت 04/10/1390

نظرات بینندگان