کد خبر: ۲۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۰

دی 88 ماهی که در تاریخ انقلاب فراموش نمی شود

حجت الاسلام قرائتي، استاد حوزه و دانشگاه با حضور در شبكه خبر گفت: «ملت 70 ميليون نفري ايران به عنوان وزارت اطلاعات هرجا كه فتنه‌گران را پيدا كردند، معرفي كنند. در سوره احزاب آيه 60 در مورد منافقين و مرجفون، كساني كه در شهر و جامعه ايجاد شايعه و فتنه مي‌كنند، آمده است اين افراد در جامعه زلزله رواني ايجاد مي‌كنند و امروز ابزار آنها اينترنت و شب‌نامه و ساير روش‌هاي پخش شايعه است. طبق آيه قرآن اين افراد بايد به روش فرهنگي و ظريف شناسايي و دستگير شده و به سخت‌ترين روش مجازات شوند».

گرچه هتک حرمت روز عاشورای امام حسین(ع) ملت سیاهپوش ایران را داغدارتر کرد اما حماسه بی نظیر"9 دی" خشم و کینه عزاداران حسینی را از هتاکان فتنه گر نمایان ساخت و غرب و عواملش را حیرت زده کرد. نیز آب سردی شد بر جریان سرکش فتنه 88 و پایانی بر آشوب های خیابانی. مرور روزهای این ماه پرحادثه خالی از لطف نیست.

1 دي

در پي اهانت‌هاي صورت گرفته در مراسم تشييع مرحوم منتظري از سوي جمعي از فرصت طلبان و همچنين تخريب اموال عمومي، مردم قم براي دومين روز با تجمع در برابر بيت امام راحل خواستار برخورد قانوني با مسببين حوادث اخير در اين شهر شدند.
معترضين سپس در برابر بيت يوسف صانعي تجمع كرده و با شعارهايي همچون «شهر مقدس قم، جاي منافقين نيست» خواستار برخورد با وي به علت حاشيه سازي‌ها و حمايت وي از اراذل و اوباش شده و با امضاي توماري خطاب به جامعه مدرسين حوزه علميه قم، اعلام «عدم صلاحيت مرجعيت صانعي» از سوي جامعه مدرسين را مطالبه كردند.
«اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه خود، ميرحسين موسوي را از رياست فرهنگستان هنر بركنار و علي معلم دامغاني را جايگزين وي كردند».

2 دي

مردم قم براي سومين روز متوالي در اعتراض به هتك حرمت نظام اسلامي و ولايت فقيه در حاشيه تشييع جنازه مرحوم منتظري، دست به تجمع زدند.
3 دي

چهارمين روز از تجمعات اعتراض آميز مردم قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. مردم قم همچنين در ادامه حركت خود با تجمع در مقابل بيت مقام معظم رهبري در قم با سر دادن شعار «درود بر رهبر آگاه ما، مسير او روشنگر راه ما» و «مرجع انقلابي،‌ تشكر تشكر» ضمن تجديد بيعت با آرمان‌هاي رهبر معظم انقلاب، حمايت خود را از مواضع روشنگرانه آيت‌الله نوري همداني در حمايت از مقام عظماي ولايت اعلام كردند. تظاهركنندگان قمي آمادگي خود را براي عزيمت به تهران براي دفع فتنه اعلام كردند.

4 دي

مردم قم بار ديگر در اعتراض به هتك حرمت نظام اسلامي و ولايت فقيه از فتنه‌گران اعلام انزجار كردند. پنجمين روز متوالي از تجمعات مردم قم در حالي شكل گرفت كه آنان بعد از اقامه نماز جمعه با برپايي تظاهراتي از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا ميدان شهداي اين شهر به سردادن شعارهاي مختلف پرداخته و به سران فتنه هشدار دادند. مردم قم با شعارهايي نظير «صانعي مرگ بر تو، مرگ بر تو»، «موسوي دستگير بشه، فتنه زمين‌گير ميشه»، و... از مسئولان خواستند كه با سران فتنه برخورد جدي داشته باشند.

5 دي

محمد خاتمي در حسينيه جماران حاضر شد و براي دقايقي به ايراد سخنراني پرداخت. وي نيز كه در اين حسينيه حضور داشتند در خلال سخنان خاتمي شعارهاي ساختارشكنانه عليه نظام اسلامي سردادند و همين موجب شد تا مردم و دانشجويان كه در محوطه بيروني جماران حضور داشتند وارد حسينيه جماران شده و با شعارهايي چون «بيت امام خميني، جاي منافقين نيست»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه» و... خاتمي و هوادارانش را مجبور به ترك حسينيه كردند.

6 دي

ظهر عاشورا در حالي فرا رسيد كه مردم سراسر كشور در هيئات مختلف مشغول به عزاداري بودند. در اين حين جمعي از اراذل و اوباش كه خود را جنبش سبز مي‌ناميدند و از روزهاي قبل با تبليغات شبكه‌هاي خبري خارجي از حضور ميليوني و سبز خود در خيابان‌ها خبر داده بودند، با استفاده از عدم حضور توده‌هاي مردم در خيابان‌ها به علت شركت در مراسم عزاداري روز عاشورا، در برخي خيابان‌هاي تهران حاضر شده و ضمن سر دادن شعارهايي چون «مرگ بر جمهوري اسلامي»، «مرگ بر اصل ولايت فقيه»، «ياحسين، ميرحسين» و... به اماكن عمومي و نيروي انتظامي حمله ور شده و ضمن ايجاد خسارت فراوان به بيت المال، منجر به كشته شدن 7 نفر از شهروندان شدند. اين عده با حمله به يك هيأت عزاداري در ميدان جمهوري اسلامي تهران، به عزاداران حسيني كه در حال اقامه نماز ظهر عاشورا بودند، سنگ پراني كرده و تعدادي از آنها از جمله امام جماعت آن حجت الاسلام صالحان را زخمي كردند. همچنين به آتش كشيدن قرآن كريم و بنرهاي عزاداري حضرت سيدالشهدا (ع) به همراه سوت و كف از ديگر اقدامات اين افراد در ظهر عاشورا بود. اين عده با حضور گسترده مردم در خيابان‌ها متواري شدند. انتشار فيلمهايي از حضور فائزه هاشمي رفسنجاني در جمع اغتشاشگران روز عاشورا بيش از پيش بر ابهام برخي اتفاقات ماه‌هاي اخير افزود. وزارت اطلاعات در بيانيه‌اي اعلام كرد كه در جريان اغتشاشات تهران كه طي آن فتنه‌گران به دسته‌هاي عزاداري سوگواران سيدالشهدا(ع) حمله كرده و همچنين تعدادي از خودروهاي عمومي و شخصي و برخي اماكن عمومي را به آتش كشيدند، تعدادي از عناصر گروهك تروريستي منافقين دستگير شدند.
مهدي كروبي در بيانيه‌اي كه در ابتداي آن به اشتباه آيه شريفه «انالله و انا اليه راجعون» را «الراجعون» نوشت، عزاداران حسيني(ع) را جماعتي وحشي خطاب كرد و اعلام كرد: «امروز در عاشوراي حسيني از بدو صبح جماعتي وحشي با خشونتي وصف ناپذير بر مردم يورش بردند و جمع زيادي را مجروح، دستگير و بنابرگزارش‌هاي رسيده تعدادي از هموطنان را به شهادت رساندند» و در ادامه نيز جمهوري اسلامي را با رژيم پهلوي مقايسه كرده و با شهيد خواندن اوباش روز عاشورا، نتيجه گرفت جمهوري اسلامي از رژيم شاهنشاهي نيز بدتر است زيرا حرمت اين روز را نگه نداشته است. كروبي در ادامه بيانيه خويش افرادي كه در روز عاشورا شعار عليه جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه سر مي‌دادند را فرزندان زهرا(س) ناميد و از فراري دادن آنها توسط عزاداران حسيني (ع) اعلام نارضايتي كرد: «يا رب چه شده است كه حرمت عاشورا و عزاداران فرزند زهرا (س) در ظهر عاشورا نگاه داشته نمي‌شود و آنان را به خاك و خون مي‌كشند. يا رب چه شده است كه حرمت خون مردم در اين ماه عزيز هم رعايت نمي‌گردد؟»
تيم‌هاي ترور ضدانقلاب در اقدامي مشكوك يكي از نزديكان ميرحسين موسوي را به قتل رساندند. اين اقدام مشكوك در حالي صورت گرفته است كه گزارش‌ها حاكي از استفاده از اسلحه مخصوص تيم‌هاي ترور در اين اقدام مشكوك دارد، چنانكه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در اين حادثه، نوعي خاص و كمياب از گلوله و سلاح مخصوص تيم‌هاي ترور است. اما در اين حادثه مشكوك آنچه بيش از همه قابل توجه بوده است، انتخاب خواهرزاده موسوي در ميان جمعيت حاضر در خيابان است، انتخابي كه اتفاقي به نظر نمي‌رسد. خواهرزاده ميرحسين موسوي در اغلب تجمعات پس از انتخابات حاضر بوده و از اين رو هدفي نشاندار براي تيم‌هاي ترور بوده است.

7 دي

مردم قم در حركتي خودجوش هتك حرمت عاشورا و شعارهاي ضد انقلابي و ساختار شكنانه در برخي خيابان‌هاي تهران را محكوم كردند. در اين تجمع اعتراض‌آميز كه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا شد، مردم قم از مسئولان خواستند كه نسبت به برخورد قاطع با مسببان و عاملان وقايع اخير بويژه عاملان هتك حرمت به عاشوراي حسيني و مقدسات در شهر تهران اقدام كنند.
دانشجويان و مردم مشهد مقدس با پوشيدن كفن، در مهديه اين شهر تحصن كرده‌ و خواستار محاكمه سران فتنه و برخورد جدي با حرمت‌شكنان عاشوراي حسيني در تهران شدند. معترضين سپس به مقابل دفتر يوسف صانعي در مشهد رفته و با سردادن شعارهايي نسبت به حمايت‌هاي وي از فتنه گران اعلام انزجار كردند.

8 دي

آيت‌الله نوري همداني با صدور بيانيه‌اي هتك حرمت به مقدسات در عاشوراي حسيني را محكوم و اعلام كردند كه مردم در برابر اينگونه اعمال ضد عاشورايي ساكت نمي‌مانند.
آيت‌الله جعفر سبحاني با صدور بيانيه‌اي هتك حرمت به مقدسات اسلامي و سيدالشهدا(ع) و تخريب اماكن عمومي را محكوم و اعلام كردند: «هرگز فكر نمي‌كرديم كه در چنين روز مقدسي كه حتي پيروان اديان ديگر نيز نسبت به آن روز احترام قائل هستند و در برخي از كشورهاي غيراسلامي عاشوراي حسيني تعطيل رسمي است، چنين رويداد دور از اخلاق انساني رخ دهد و قداست آن روز شكسته شود».
آيت‌الله مكارم شيرازي با صدور بيانيه‌اي وقايع عاشوراي تهران و هتك حرمت به سرور و سالار شهيدان را محكوم و اعلام كردند: «هدف مغرضان فقط ويران كردن كشور و تجزيه آن و سپردن به دست بيگانگان است كه قطعاً با هوشياري وفاداران به اسلام و نظام هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسيد».
مردم شيراز در برابر بيت علي محمد دستغيب و يوسف صانعي تجمع كرده و نسبت به حمايت‌هاي آنان از اقدامات ساختارشكنانه اراذل و اوباش طي وقايع اخير اعلام انزجار كردند. همزمان مردم و دانشجويان مشهدي نيز با تجمع مجدد در برابر بيت يوسف صانعي در اين شهر با شعار «روحاني واقعي، مخالف صانعي» از مواضع وي اعلام برائت كردند.
حجت الاسلام قرائتي، استاد حوزه و دانشگاه با حضور در شبكه خبر گفت: «ملت 70 ميليون نفري ايران به عنوان وزارت اطلاعات هرجا كه فتنه‌گران را پيدا كردند، معرفي كنند. در سوره احزاب آيه 60 در مورد منافقين و مرجفون، كساني كه در شهر و جامعه ايجاد شايعه و فتنه مي‌كنند، آمده است اين افراد در جامعه زلزله رواني ايجاد مي‌كنند و امروز ابزار آنها اينترنت و شب‌نامه و ساير روش‌هاي پخش شايعه است. طبق آيه قرآن اين افراد بايد به روش فرهنگي و ظريف شناسايي و دستگير شده و به سخت‌ترين روش مجازات شوند».

9 دي

«در ظهر عزا حرمت ارباب شكستند علمدار كجايي، اين فتنه گران راه عزاداران تو بستند علمدار كجايي» شعاري بود كه جمعيت كم نظير راهپيمايان تهراني در خيابان‌هاي منتهي به ميدان انقلاب بارها و بارها آن را فرياد زدند. راهپيمايان تهراني كه همزمان با بسياري نقاط كشور در خيابان‌هاي تهران حضور پيدا كردند تا انزجار و خشم خود از حرمت شكني نسل جديد منافقين به ساحت حضرت سيدالشهدا (ع) را اعلام كنند، در ادامه نيز با شعارهايي نظير «لعن علي عدوك يا حسين، خاتمي و كروبي و ميرحسين»، «هرجا كه اغتشاشه، فائزه رد پاشه»، «جمهوري اسلامي شعار مسلمين است، جمهوري ايراني حرف منافقين است»، «خامنه‌اي كيست علي زمان، مرگ بر اين خوارج نهروان»، «به كوري منافق بسيجي بيدار است، براي هر بسيجي شهادت افتخار است»، «ما منتظريم تا علي اذن دهد، چشم سران فتنه را كور كنيم»، «مرگ بر امريكا»، «مرگ بر موسوي»، «مرگ بر كروبي»، «مرگ بر خاتمي»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر منافق»، «كروبي بي‌سواد، آلت دست موساد»، «وقت عزا دست مي‌زنه فائزه، سكوت هاشمي براش جايزه؟»، «سي سال توي جبهه‌ها، بسيجي‌ها رو زدن، صدام حسين نتونست، با ميرحسين اومدن»، «حرف ما يك كلام، محاكمه والسلام»، «جنبش اشرافيت، گوگوش شده حامي ات»، «مرگ بر سه حسين، صدام حسين، باراك حسين، ميرحسين» و... نسبت به سران فتنه خشم خود را ابراز كردند. همچنين راهمپيمايان هنگامي كه در مقابل بانك صادرات شعبه كالج كه در روز عاشورا توسط اغتشاشگران به آتش كشيده شده بود تجمع كردند، با نشان‌دادن اين ساختمان شعارهاي اين «سند جنايات موسوي است»، «ما عاشق حسينيم، دشمن ميرحسينيم» و... را سر دادند.برآوردها از جمعيت راهپيمايان در تهران قريب به 5 ميليون نفر بود. اين راهپيمايي نقش مهمي در ادامه موضع گيري‌هاي برخي خواص و سران فتنه داشت به گونه‌اي كه بيانيه بعدي ميرحسين موسوي عقبگردي آشكار نسبت به گذشته را نشان مي‌داد.
آيت‌الله علم الهدي به عنوان سخنران اين مراسم خطاب به سران فتنه هشدار داد كه اگر توبه نكنند و به دامن ملت و رهبري باز نگردند، مردم با آنها به عنوان محارب برخورد خواهند كرد. همچنين شركت‌كنندگان در اين تجمع با امضاي توماري خطاب به آيت‌الله آملي لاريجاني خواستار برخورد قاطع با موسوي و كروبي شدند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا فرمودند: «اگر اين مسئله اتفاق نمي‌افتاد و عده‌اي وسط راه، سست عنصري نشان نمي‌دادند، امروز وضع كشور در زمينه‌هاي مادي و معنوي خيلي بهتر بود اما همانگونه كه بارها تأكيد شد و واقعيت‌هاي جامعه نيز نشان مي‌دهد هر مقدار ريزش بود دو برابر آن رويش وجود دارد».
ابوالحسن بني‌صدر كه با شبكه روسي راشاتودي گفت‌وگو مي‌كرد، با حمايت از آشوبگران روز عاشورا گفت: «اين حركت‌هاي اعتراض‌آميز و آشوب‌طلبانه از ابتدا در اعتراض به نتايج انتخابات 22 خرداد بود اما اكنون كل نظام را هدف قرار داده است». بني صدر رمز اتحاد تمامي مخالفان را در ضديت با نظام اسلامي دانست و گفت: «تمامي مخالفان آماده تشكيل دادن حكومتي دموكرات در ايران هستند» و در نهايت نيز خود را يكي از اين افراد معرفي كرد.
سردار رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: «قطع به يقين حالتي كه در موضوع كشته‌شدن سيد علي موسوي انجام شده مبين آن است كه وي در مسيري قرار گرفته و در حال حركت ترور شده است».
علي اكبر محتشمي پور، رئيس كميته غيرقانوني صيانت از آراي موسوي پس از قريب به 4 ماه سكوت در برابر شعار «نه غزه نه لبنان» طيف متبوعش، با بيان اينكه كساني كه به عمد شعار «نه غزه، نه لبنان» را مي‌دهند خائن هستند، گفت: «ما بايد طرفدار مظلوم باشيم و جان خود را فداي آرمان‌هاي بلند اسلام بكنيم».

11 دي

آيت‌الله جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اشاره به وقايع روز عاشورا گفت: «مردم ما مردم نجيب و قانونمداري هستند كه اگر اينطور نبود حرمت‌شكنان الان زنده نبودند، مردم به دليل اينكه نمي‌خواهند تخطي از قانون و خواسته‌هاي مقام معظم رهبري كنند آرام نشسته‌اند».
بيانيه هفدهم ميرحسين موسوي كه متفاوت‌ترين بيانيه وي به شمار مي‌رود منتشر شد. وي در ابتداي اين بيانيه اراذل و اوباش روز عاشورا را كه با هتك حرمت عزاداران حسيني عليه‌السلام، شعار مرگ بر جمهوري اسلامي و مرگ بر اصل ولايت فقيه سر دادند و ميليون‌ها تومان خسارات به اموال عمومي وارد كردند را «مردان خداجوي» ناميد: «يك بار ديگر مردمي خداجوي به صحنه آمدند و نشان دادند كه شبكه‌هاي وسيع اجتماعي و مدني در طول انتخابات و بعد از آن به صورت خودجوش شكل گرفته است» و در ادامه نيز با تكرار انتقادات خود به سياست خارجي دولت و وضعيت اقتصادي كشور از آمادگي شهادت خود خبر داد: «بنده ابايي ندارم كه يكي از شهدايي باشم كه مردم بعد از انتخابات در راه مطالبات به حق ديني و ملي خود تقديم كردند و خون من رنگين تر از آن شهدا نيست» موسوي در ادامه اين بيانيه مجدداً مخالفت خود را با دروغ و دروغگويي اعلام كرد: «جنبش سبز مخالف دروغ است و آن را آفتي خانمان برانداز براي كشور مي‌داند و از اين رو دروغ‌هاي سياسي و امنيتي و اقتصادي و فرهنگي و امثال آن را خطري بزرگ براي كشور مي‌دانيم». وي در پايان اين بيانيه 5 پيشنهاد را براي برون رفت از اوضاع فعلي مطرح كرد كه بسياري از هواداران وي آن را عقب‌نشيني آشكار توصيف كردند:
1. پاسخگويي دولت 2. تدوين قانون جديد براي انتخابات 3. آزادي زندانيان 4. آزادي مطبوعات
5. آزادي تجمعات

12 دي

جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پاسخ به سؤال جمعي از استادان و فضلاي حوزه علميه قم در زمينه مرجعيت آقاي صانعي اعلام كرد: «آقاي صانعي فاقد ملاك‌هاي لازم براي تصدي مرجعيت است».
محسن رضايي در نامه‌اي خطاب به رهبر معظم انقلاب بدون اشاره به قانون شكني‌هاي متعدد ميرحسين موسوي و عدم برخورد دستگاه قضايي با وي و اقدامات تأسف‌انگيز حاميان سران فتنه طي ماه‌هاي اخير نوشت: «عقب‌نشيني آقاي مير حسين موسوي از انكار دولت آقاي احمدي‌نژاد و پيشنهاد سازنده ايشان به اينكه مجلس و قوه قضائيه به وظايف قانوني خود در قبال پاسخگو كردن دولت عمل كنند، هر چند دير هنگام بود ولي مي‌تواند سرآغاز يك حركت وحدت بخش در جبهه معترضين با ديگران باشد».
حجت الاسلام حسينيان رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با اشاره به محورهاي مشترك نامه رضايي و بيانيه اخير موسوي درباره وحدت و آشتي ملي گفت: «محورهايي از نامه و بيانيه سياسي محسن رضايي و موسوي با هم مشترك است كه اين امر نشان مي‌دهد اينگونه نامه‌ها و بيانيه‌ها از يك مركز مشترك برنامه‌ريزي مي‌شود».

13 دي

بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي امام صادق عليه‌السلام و علامه طباطبايي، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان و بسياري ديگر از شخصيت‌هاي سياسي كشور از جمله مرتضي نبوي، عليرضا زاكاني و... در بيانيه‌ها و مصاحبه‌هاي جداگانه‌اي محتواي نامه محسن رضايي به رهبر انقلاب را ناشي از بي‌بصيرتي دانسته و آن را عجولانه و اشتباه توصيف كردند.
اكبر گنجي، عطا مهاجراني، عبدالكريم سروش، عبدالعلي بازرگان و محسن كديور كه در خارج از كشور اقامت دارند، با صدور بيانيه‌اي مشترك كه در سايت ضد انقلاب جرس منتشر شد، ضمن حمله شديد به نظام جمهوري اسلامي و جايگاه ولايت فقيه، حمايت كامل خود را از موسوي، كروبي و خاتمي اعلام كرده و مطالبات مطروحه در بيانيه شماره 17 ميرحسين موسوي را «حداقلي» توصيف كردند و در ادامه مواردي از مهم‌ترين خواسته‌هاي حقيقي جنبش سبز را اعلام كردند. استعفاي احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور منتخب اكثريت ملت و برگزاري مجدد انتخابات، آزادي زندانيان، آزادي مطبوعات، عدم ارائه فتواهاي فقهي از سوي ائمه جمعه و... از خواسته‌هاي افراد مذكور است.

14 دي

راديو فردا از بازداشت تعدادي از اراذل و اوباش بهايي در جمع اغتشاشگران روز عاشورا توسط نهادهاي امنيتي جمهوري اسلامي خبر داد.
جمعي از پزشكان و اساتيد دانشگاه‌هاي سراسر كشور، در نامه‌اي سرگشاده خطاب به محسن رضايي تأكيد كردند: «رسيدن به وحدت فقط در صورتي ممكن است كه سران فتنه و آشوب به دروغ بزرگ تقلب در انتخابات اعتراف كرده و از پيشگاه ملت بزرگ ايران رسماً عذرخواهي و در برابر خداوند متعال توبه كنند».
روزنامه وطن امروز در گزارشي مفصل به بررسي مستندي پرداخت كه ابهامات جديدي پيرامون نحوه قتل مشكوك ندا آقا سلطان را نشان مي‌دهد. در قسمتي از اين گزارش آمده است: «انتشار فيلم جديدي از قتل ندا آقاسلطان كه بر فرضيه قوي صحنه‌سازي بودن اين ماجرا صحه مي‌گذارد، ابعاد فاجعه‌باري از تلاش سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب و همراهان داخلي آنها در حوادث اخير را آشكار مي‌كند. در اين مستند، گفته مي‌شود كه ندا با همكاري عوامل بيگانه در لحظه فيلمبرداري از صحنه ساختگي قتل خود، با دستگاه يا كيسه‌اي مخصوص، خون را روي صورت خود جاري مي‌كند. همچنين تناقض‌هاي آشكار عكس معروف ندا آقا سلطان با فيلم پخش شده از وي نشان از زواياي پنهان اين توطئه دارد. بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته روي اين فيلم، ندا در اين سناريو، خود همكاري مي‌كرده و پس از اينكه همراه با آرش حجازي وارد خودرو براي انتقال به بيمارستان شده، توسط يكي از همراهان كشته مي‌شود. از همان روزي كه فيلم با كيفيت بالاي قتل وي براي اولين بار از سي ان ان پخش و پيگيري آن به بي‌بي‌سي فارسي سپرده شد، با توجه به شواهد موجود، از جمله كيفيت فيلمبرداري، فاصله فيلمبرداري از محل درگيري، خلوت بودن خيابان، اسلحه به كار برده شده، زاويه اصابت گلوله و اصابت گلوله از فاصله نزديك(بر اساس گزارش پزشكي قانوني)، فرار آرش حجازي به انگليس 2 روز بعد از قتل، ارتباطات حجازي در انگليس و شواهد ديگر، اين فرضيه مطرح شد كه آقاسلطان با طراحي سرويس‌هاي جاسوسي انگليس و امريكا و عامليت بخشي از هواداران موسوي به قتل رسيده است».

15 دي

مهدي صياد شيرازي، مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد واحد علوم تحقيقات در نامه‌اي سرگشاده به عبدالله جاسبي به تخلفات مهدي هاشمي‌رفسنجاني و نقش فائزه هاشمي‌رفسنجاني و برخي مديران دانشگاه آزاد در تجمعات غيرقانوني پرداخت و از سكوت جاسبي در قبال اين موضوعات انتقاد كرد.

16 دي

سرانجام حسن روحاني نسبت به اغتشاشات و بي‌قانوني‌هاي صورت گرفته عده‌اي خاص در حوادث پس از انتخابات واكنش نشان داد و گفت: «مردم وقتي احساس كردند كه عده اندك فريب خورده عاشورا را هتك كردند، خشم و هيجان آنها شعله‌ور شد و نهم دي يك پاسخ محكم و قاطعي به معاندين و ضد انقلاب دادند.
نقد و نقادي در كشور آزاد است اما تحريك مردم به اينكه بيايند در خيابان و يا اينكه فكر كنيم مشكل در كف خيابان حل خواهد شد، چيزي نيست كه با قانون سازگاري داشته باشد. تجربه كشور ما هم مي‌گويد كه حركت‌هاي خياباني براي كسي سودي ندارد. تجارب ماه‌هاي اخير نيز ثابت كرد كه با اين گونه كارها كسي نمي‌تواند به اهدافي برسد و افراطيون بايد توسط بزرگان نظام طرد شوند».

17 دي

جمع زيادي از مردم قزوين در اعتراض به مواضع و حضور كروبي در مقابل منزل قوامي نماينده اصلا‌ح‌طلب مجلس ششم شوراي اسلامي اين شهر تجمع كردند و كروبي در نهايت مجبور شد به كمك نيروي انتظامي از ميان جمعيت فرار كند.
روح‌الله حسينيان، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي از سمت خود استعفا داد. اين استعفا مورد قبول ديگر نمايندگان قرار نگرفت و او مجبور به ادامه فعاليت خود در مجلس شد. وي در قسمتي از استعفانامه خود علت اقدام خود را اين گونه توصيف كرد: «هر اقدامي آغاز كرديم با رقابت پيچيده پارلمانتاريست‌هاي حرف‌هاي نقش بر آب شد. جناح اصلاح‌طلب مجلس نزد رئيس مجلس عزيزتر و ارزشي‌تر شدند و هر روز ما مطرودتر و بي‌خاصيت‌تر. من خود را موجودي شكست‌خورده و سرخورده مي‌بينم وقتي مي‌بينيم رياست كميته دفاع از ملت فلسطين (علي اكبر محتشمي پور) يكي از فتنه‌گراني است كه از بانيان اتهام تقلب در انتخابات بود. وقتي مي‌بينم مجلس اصولگرا نماينده‌اي را براي اين كميته انتخاب مي‌كند كه تا ديروز علناً از يكي از سران فتنه دفاع مي‌كرد و يك روز از عمرش را در راه مبارزه نگذرانده و تنها با تاجران كويتي مي‌نشيند و برمي‌خيزد و رسالتش توزيع آدامس در بين نمايندگان است».

19 دي

مقام معظم رهبري در ديدار هزاران نفر از مردم قم، حضور عظيم و تعيين كننده ملت مؤمن، بابصيرت و با غيرت ايران را در راهپيمايي سراسري نهم دي ماه امسال، «تجلي دست قدرت خدا» و «حركتي ماندگار در تاريخ انقلاب» خواندند. ايشان با اشاره به شرايط غبارآلود كنوني تأكيد كردند: «در چنين شرايطي، اين حركت مردم، اهميت مضاعفي داشت و روح ولايت، و روح حسين بن علي (ع) در آن ديده مي‌شود و همانگونه كه امام راحل همواره مي‌گفت «تجلي دست قدرت خدا بود» رهبر انقلاب حماسه بزرگ 9 دي را نتيجه هوشياري مردم و درك اين شاخص بسيار مهم دانستند و افزودند: «اگر صدها بار براي نعمت هوشياري اين ملت، سجده شكر بجا آورده شود، باز هم كم است» ايشان در پايان از راهپيمايي 9 دي به عنوان اتمام حجت مردم با مسئولان ياد كردند: «حجت بر همه تمام شده است. حركت عظيم روز چهارشنبه نهم دي ماه حجت را بر همه تمام كرد. مسئولين
قوه‌‌‌‌ مجريه، مسئولين قوه‌‌ مقننه، مسئولين قوه‌‌‌ قضائيه، دستگاه‌هاي گوناگون، همه مي‌دانند كه مردم در صحنه‌‌‌اند و چه مي‌خواهند».

20 دي

سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گردهمايي دبيران اقامه نماز دستگاه‌هاي اجرايي گفت: «در اولين جلسه شوراي فرهنگ عمومي، ثبت گراميداشت روز نهم دي‌ماه را در تقويم جمهوري اسلامي ايران تصويب خواهيم كرد».

21 دي

عطا الله مهاجراني در گفت‌وگو با سايت ضد انقلاب جرس، از تشكيل اتاق فكر 5 نفره جنبش سبز خبر داد. به گفته وي اعضاي اين اتاق فكر، شامل خودش، محسن كديور (برادر همسر اول مهاجراني)، اكبر گنجي، عبدالكريم سروش و عبدالعلي بازرگان هستند. وزير ارشاد دولت اصلاحات اعضاي اتاق فكر جنبش سبز را به عنوان ابوذرهاي ميرحسين موسوي تشبيه كرده و بيانيه 9 روز قبل اين چند نفر را بيان خواسته‌هاي غير قابل بيان شخص موسوي بيان كرده است. عبدالكريم سروش و اكبر گنجي از مدعيان بشري بودن قرآن كريم، عبدالعلي بازرگان داراي گرايش‌هاي شبه وهابي و حاوي خدشه در انديشه‌هاي شيعي و بويژه وجود امام زمان (عج) و محسن كديور داراي نظريه خدشه در عصمت ائمه اطهار(ع) هستند. هر 5 نفر در حال حاضر در امريكا و انگلستان اقامت دارند.

22 دي

دكتر مسعود علي محمدي استاد فيزيك دانشگاه تهران و عضو بسيج اساتيد كشور، در برابر در منزلش ترور شد. گروهك تروريستي انجمن پادشاهي ايران در بيانيه‌اي مسئوليت اين ترور را برعهده گرفت.
«علي مطهري در نامه‌اي سرگشاده به رئيس دفتر رئيس‌جمهور، از احمدي‌نژاد به عنوان زمينه ساز اهانت‌هاي افراد ضد انقلاب به مقام معظم رهبري ياد كرد و خواست تا رئيس‌جمهور از مردم به خاطر صحبت‌هاي در مناظره با ميرحسين موسوي از مردم عذرخواهي كند و اگر تن به اين اقدام ندهد، احمدي‌نژاد بايد محاكمه شود».

28 دي

«ولي حاجي‌ قلي زاده» دادستان خوي، در مقابل در منزل خود به ضرب گلوله به شهادت رسيد. گروهك تروريستي پژاك در بيانيه‌اي مسئوليت اين ترور را برعهده گرفت.

29 دي

رهبر انقلاب اسلامي در ديدار مسئولان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و رؤساي ستادهاي دهه فجر سراسر كشور فرمودند: «وظيفه همه بويژه خواص، در دوران فتنه و غبارآلود بودن فضا، موضع گيري شفاف و پرهيز از سخنان و مواضع دو پهلو و آشكار كردن مرز با دشمن است».

جهان

نظرات بینندگان