کد خبر: ۲۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۰

افتتاح زودرس نداریم!/ جریان انحرافی چه می کند؟

باید دید استاندار فارس چقدر به ادعای خود پایبند است و در مقابل فشارهای جریان انحرافی برای افتتاح زودرس! برخی پروژه های عمرانی در آستانه انتخابات آیا کوتاه می آید یا نه؟ و جتی اگر فشاری از جانب آن ها نبود چه؟

شیرازه - سنت غلط افتتاح پروژه های عمرانی ناتمام چندسالی است که باب شده است. اکثر این پروژه های که تنها قسمت هایی از آن ها به اتمام رسیده است نه همه آن٬ اکثر مواقع به دلیل نزدیک بودن مناسبت های خاصی افتتاح می شوند! به عنوان مثال یکی از این پروژه ها که بسیار هم سروصدا کرد٬ راه آهن شیراز - اصفهان بود که سال 1388 از سوی استاندار وقت فارس و وزیر راه به افتتاح رسید بدون آن که مردم حلاوتی از این افتتاح را درک کرده باشند.

یا یکی دیگر از این نمونه افتتاح های بدون حساب و کتاب٬ افتتاح خوابگاه پسران دانشگاه شیراز واقع در مجتمع دانشگاهی ارم می باشد که شهریور امسال به مناسبت هفته دولت توسط ریاست دانشگاه شیراز افتتاح شد اما کارگران ساختمانی ظاهرا بنا ندارند به این زودی ها این ساختمان را ترک کنند!

 

اگرچه توجیهات گوناگونی برای این قسم از افتتاح های زودرس بیان می شود مثل این که «منظور ما از افتتاح مثلا افتتاح یک بلوک از ساختمان دو بلوکه 7 طبقه بوده است!» و یا «پی ساختمان به اتمام رسیده است» و ... که همگی تعجب برانگیز هستند اما به نظر می رسد افتتاح یک پروژه های عمرانی زمانی معنا خواهد یافت و موجب خوشحالی مردم خواهد شد که برای آن ها قابل استفاده باشد نه صرفا برای بیلان کار دادن به مراجع مافوق و در مناسبت های خاص روبانی قیچی شود و ...

 

استاندار فارس دیروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان٬ سخنانی بیان کردند که حقیقتا حرف دل مردم بود. ایشان در این جلسه افزود: پروژه هایی برای افتتاح در دور چهارم سفر هیئت دولت به استان ارائه شود که کاملا به اتمام رسیده باشد.وی ادامه داد: پروژه هایی که ارائه می شود باید به طور کامل قابل بهره برداری باشد نه اینکه پس از افتتاح فعالیت عمرانی در آنان ادامه داشته باشد. این طرح ها باید پس از افتتاح و چیدن روبان قابل استفاده مردم باشد.

 

این جملات استاندار فارس شاید در چند سال اخیر کمتر توسط یک مسئول اجرایی بیان شده باشد و از این منظر جای تقدیر دارد.

 

اما از سوی دیگر احتمال می رود که برخی جریانات داخلی دولت این ادعا را نپسندند. جریان انجرافی در دولت٬ در آستانه انتخابات درپی برخی سفیدنمایی ها در حوزه مسائل مرتبط با دولت و سیاه نمایی در حوزه مسائل خارج از حیطه دولت می باشد تا با پیوند خود با دولت٬ زمینه های مقبولیت خود را در نزد مردم افزایش دهد.

 

باید دید استاندار فارس چقدر به ادعای خود پایبند است و در مقابل فشارهای جریان انحرافی برای افتتاح زودرس! برخی پروژه های عمرانی در آستانه انتخابات آیا کوتاه می آید یا نه؟ و جتی اگر فشاری از جانب آن ها نبود چه؟

نظرات بینندگان