کد خبر: ۲۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰

مدعیان آزادی، آزادی پرس‌تی‌وی را سلب کردند؟!

انگلیس در زمره کشورهایی است که خود را سردمدار شعار آزادی‌خواهی در جهان معرفی کرده و همواره نیز تلاش می‌کند تا از این طریق، برای خود وجاهتی کسب کند. پس از اختراع رادیو و دستگاه چاپ، انگلیس جزو اولین کشورهایی بود که از این دستاوردها در راستای سیاست خارجی‌اش که سلطه بر دیگر کشورها بود، استفاده کرد.

انگلیسی‌ها با کمک دستگاه‌های تبلیغاتی‌شان خود را از آزادترین کشورهای جهان معرفی کرده‌اند و مدعی هستند همه کسانی هم که به این کشور می‌روند، کاملاً آزادند و این آزادی برای رسانه‌ها بیشتر تبلیغ شده است.

هفته گذشته، سازمان نظارت بر رسانه‌های انگلیس (آفکام) ، جواز پخش برنامه‌های شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» را لغو کرد. نمایشنامه‌ای که آفکام برای اقدام ضدرسانه‌ای‌اش نوشت، این بود که پرس‌تی‌وی قوانین آفکام را نقض کرده و به پرداخت 100 هزار پوند جریمه شده و چون توانایی پرداخت جریمه را ندارد، مجوزش لغو شده است.

این در حالی است که علت اصلی لغو مجوز پرس‌تی‌وی به‌نوع فعالیت آن باز می‌گردد. پرس‌تی‌وی درباره مسائلی افشاگری می‌کرد که حکومت انگلیس مایل نبود مردمش به آن‌ها توجه کنند و درباره آن‌ها اطلاع داشته باشند؛ مانند: افشاگری درباره فساد گسترده خاندان سلطنتی و هزینه سنگین ازدواج فرزند ملکه در زمانی که مردم انگلیس در فشار سیاست‌های انقباض اقتصادی قرار دارند، افشاگری درباره حوادث 6 آگوست که پلیس انگلیس برخورد بسیار خشنی با اعتراض‌کنندگان در شهرهای مختلف داشتند و این برخورد پس از سرکوب اعتراض‌ها همچنان ادامه داشت و دارد، افشاگری درباره حضور اشغال‌گرانه و بی‌حاصل نظامیان انگلیس در افغانستان، افشاگری درباره علت تجمع دانشجویان ایران در برابر سفارت انگلیس در تهران و ورود افرادی به داخل سفارت، افشاگری درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و... .

دولتمردان انگلیس در عرصه رسانه خطوط قرمزی را تعیین کرده‌اند که محدودکننده آزادی رسانه‌ای است و برای ایران کاملاً واضح است که لغو مجوز پرس‌تی‌وی مانند لغو مجوز پخش شبکه العالم از ماهواره آتلانتیک یک توطئه آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی است که بی‌ارزش بودن شعار آزادی در نزد آن‌ها را نشان می‌دهد.

منبع :‌بصیرت

برچسب ها: پرس تی وی ، آزادی ، انگلیس
نظرات بینندگان