کد خبر: ۲۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰

علی مطهری و رجزخوانی جدیدش

یکی از اصلی ترین مشکلات مطهری این است که به جای این که به جملات ولی فقیه زمان خود یعنی امام خامنه ای استناد کند٬ مدام در پی آوردن کد از لا به لای کتاب های پدر خود می باشد!

شیرازه - علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی٬ بازهم مانند دو سه سال قبل٬ موضعی اتخاذ کرده است که مبناهای فکری اش را بیشتر از قبل مشخص می سازد. درحالی که مواضع هاشمی رفسنجانی حداقل بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به نوعی بوده است که عمدتا موجب شادی دشمن و رسانه های آن شده است٬ و در حالی که هنجارشکنی وی با بیان جملات عجیب در نمازجمعه تیرماه که مشهور به آخرین نماز جمعه هاشمی شده است٬ برهمگان مشخص است٬ علی مطهری در اظهاراتی نسنجیده٬ از ضرورت بازگشت هاشمی رفسنجانی به عرصه سیاست سخن گفته است چرا که او مواضعی عادلانه دارد!

 

مطهری اینگونه می گوید: «تا زمانی که آیت​الله هاشمی رفسنجانی به صحنه سیاسی برنگردد و مثلاً اقامه جمعه نکند بحران سیاسی اخیر تمام نمی‌شود، چون نقطه نظرات ایشان عادلانه و واقع بینانه است.»

 

بسیاری بر این باروند که علی مطهری در انتخابات مجلس هشتم با بهره برداری از تکنیک هم سویی با اصولگرایان و حامیان احمدی نژاد توانست آرای مردم تهران را کسب کند اما به محض ورود به مجلس٬ منش سیاسی خود را تغییر داده و به انتقادات بی اساس و مواضع دشمن شاد کن در خصوص دولت پرداخته است.

 

علی مطهری که همواره سعی داشته است خود را فرزند خلفی برای استاد شهید مرتضی مطهری نشان دهد٬ هم چنان فتنه عمیق و پیچیده سال 88 را نزاع و دعوای شخصی دو نفر یعنی احمدی نژاد و میرحسین موسوی می داند!

 

موضع اخیر مطهری در دفاع از هاشمی در حالی است که همگان مواضع تند وی نسبت به هاشمی را قبل از انتخابات مجلس هشتم به یاد دارند. مطهری بارها به اساس و مبناهای فکری دولت سازندگی حمله کرده بود. وی در یکی از مصاحبه های معروف خود با روزنامه کیهان در نقد هاشمی و دولت اصلاحات بسیار سخن رانده بود اما ... اما ظاهرا او این روزها به چیزهای دیگر می اندیشد!

 

یکی از اصلی ترین مشکلات مطهری این است که به جای این که به جملات ولی فقیه زمان خود یعنی امام خامنه ای استناد کند٬ مدام در پی آوردن کد از لا به لای کتاب های پدر خود می باشد! او مدام از این می گوید که پدر شهیدش در فلان کتاب چه گفته است و او بر این اساس باید فلان کار را بکند اما کمتر شده است که از بیانات رهبر معظم انقلاب کد و جمله ای را ذکر و مبنای عمل خود قرار دهد.

 

دفاع تمام قد مطهری از هاشمی با توجه به نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه بسیار پرمعنا است. مطهری اعلام کرده است که می خواهد به صورت مستقل کاندیدا شود اما آیا با این اظهارات می توان او را در انتخابات مستق یافت؟!

 

نظرات بینندگان