کد خبر: ۲۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

شیراز؛ دومین شهری که «شکارچی شنبه» در آن اکران عمومی شد

شیراز اما در این زمینه متفاوت از دیگر کلان شهرها بود. به گونه ای که شکارچی شنبه فقط در دو شهر اکران عمومی داشت یکی تهران و دیگری در شیراز.

شیرازه - فیلم سینمایی شکارچی شنبه اگرچه با نوعی تحریم از سوی مافیای پخش در سینماها مواجه شد٬ اما توانست به اندازه کافی سرو صدا به پا کند. این فیلم که به ضد صهیونیستی بودن شهره شده است٬ آنقدر برای مسئولین رژیم صهیونیستی گران تمام شد که در اقدامی عجولانه فشارهایی بر علی نصیریان بازیگر این فیلم سینمایی وارد کنند. گفته می شود که فرزند او که در حال تحصیل در انگلستان بوده است٬ بواسطه حضور پدرش در این فیلم٬ با مشکلات جدی ای مواجه شده است اما نصیریان این فشارها را ذخیره آخرت خود دانسته است.

 

متاسفانه این فیلم در سینماهای تهران کمتر اکران شد به گونه ای که دانشجویان حزب اللهی با احساس مسئولیتی تحسین برانگیز و برای مقابله با مافیایی سینمایی٬ خود با تبلیغ این فیلم و هماهنگی برای پخش در دانشگاه ها روی آوردند.

 

شیراز اما در این زمینه متفاوت از دیگر کلان شهرها بود. به گونه ای که شکارچی شنبه فقط در دو شهر اکران عمومی داشت یکی تهران و دیگری در شیراز.

 

این مساله قابل تقدیر باعث شد تا خبرنگار شیرازه طی گفتگویی کوتاه با رئیس حوزه هنری استان فارس٬ جزئیات این مسئله را جویا شود.

 

علیرضا پرورش در این گفتگو با اشاره به اهمیت ویژه فیلم شکارچی شنبه با توجه به موضوع ضد صهیونیستی بودن آن و همچنین بستر زمانی پخش آن یعنی ایام بیداری اسلامی در کشورهای منطقه٬ گفت: فیلم شکارچی شنبه طی چند نوبت به صورت ویژه اکران شد. این فیلم در برنامه باشگاه هفت که صبح های جمعه در سینما شیراز برگزار می شود٬ اکران و نقد شده بود اما اکران عمومی آن در سینما شیراز  یک نیاز جدی بود چرا که سراغ نداریم که بعد از تهران در هیچ کجای کشور این فیلم به صورت عمومی اکران شده باشد.

 

پرورش ادامه داد: برای اکران عمومی این فیلم 7000 سهمیه ویژه در نظر گرفتیم و از نهادها و سازمان هایی هم چون استانداری فارس٬ فرمانداری شیراز٬‌کیمته امداد٬ بهزیستی٬ بسیج دانشجویی٬ بسیج دانش آموزی٬ اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان و ... به صورت ویژه برای مشاهده فیلم دعوت کردیم.

 

رئیس حوزه هنری فارس هم چنین از اکران و نقد فیلم سینمایی سی و سه روز در برنامه باشگاه هفت  در جمعه آینده و در محل سینما شیراز خبر داد که بناست به صورت عمومی هم در شیراز اکران شود.

 

فردا آخرین روز اکران عمومی فیلم شکارچی شنبه در سینما شیراز می باشد. حوزه هنری شیراز افتخار داشت تا با توجه به تحریم این فیلم ارزشی از سوی مافیایی سینمایی٬ آن را به صورت عمومی اکران نماید که جای تقدیر بسیار دارد.

 

به نظر می رسد در هیاهوهای انتخاباتی٬ رسانه ها کمتر به این مسئله توجه نشان دادند در حالی که اکران عمومی این فیلم تنها در دو کلان شهر تهران و شیراز٬ نشان دهنده عمق ناراحتی سینمای روشنفکری از این فیلم می باشد. جا دارد تا رسانه ها جدای از فضای نقادی که رسالت رسانه است٬ به چنین امور ایجابی و فرهنگی موثر نیز توجه کافی نشان دهند.


گفتنی است شیرازه در همان آغاز اکران شکارچی شنبه در تهران به حوزه هنری چنین پیشنهادی داده بود: یک پیشنهاد عملی به حوزه هنری فارس


نظرات بینندگان