کد خبر: ۲۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

سردرگمی غرب از موضع کوبنده رهبر انقلاب درباره اسرائیل

در میان سکوت معنی دار بسیاری از رسانه های خبری امریکا، سایت www.msn.com سخنان کوبنده رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه را با پخش ویدئویی پوشش داد. این رسانه این گونه نوشت: \" رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای، گفت کشورش، اسرائیل را مانند یک غده سرطانی از بین خواهد برد. او همچنین افزود ایالات متحده باید هزینه حمله به ایران را بپردازد. ریچارد انگل، گزارشگر ان بی اس گزارش می دهد: ایران به ایالات متحده و اسرائیل هشدار داد. \"

در میان سکوت معنی دار بسیاری از رسانه های خبری امریکا، سایت www.msn.com  سخنان کوبنده رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه را با پخش ویدئویی پوشش داد. در این ویدئو سعی شده با بحرانی نشان دادن روابط، ایران را از حمله نظامی اسرائیل بترسانند. در این فیلم بارها و بارها می شنویم که: اسرائیل بیشتر از این صبر نخواهد کرد.

نکته قابل توجه در این ویدئو این است که گزارشگر و تحلیلگر خبری، ریچارد انگِل، مجبور می شود به عدم توافق بین اسرائیل و ایالات متحده درخصوص شروع جنگ با ایران اعتراف کند. در گوشه ای از این گزارش تصویری آمده است" اسرائیل با ارسال یک پیام عمومی برای متحد خود، واشنگتن، متوجه شده است که کنترل این ماجرا توسط هر دو طرف بسیار دشوار است. ایالات متحده معتقد است باید صبر کرد و اجازه داد تحریم ها مسیر خود را طی کنند. [اما] اسرائیل گفته است صبر خواهد کرد اما نه برای همیشه!" این عجله برای حمله به ایران حتی با وجود عدم رضایت تنها متحد اسرائیل در این زمینه، نشان از سردرگمی هر چه بیشتر این رژیم دارد. گوشه هایی از متن پیاده شده این گزارش در ادامه آمده است.

رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای، گفت کشورش، اسرائیل را مانند یک غده سرطانی از بین خواهد برد. او همچنین افزود ایالات متحده باید هزینه حمله به ایران را بپردازد. ریچارد انگل، گزارشگر ان بی اس گزارش می دهد:


ایران به ایالات متحده و اسرائیل هشدار داد

وزیر دفاع امریکا امروز یک هشدار جدی به ایران داد: سلاح هسته ای نسازید!

پانِتا گفت اگر ایران این کار را بکند، ایالات متحده پاسخ محکمی به او خواهد داد. این گزارش در حالی ارسال می شود که پانِتا معتقد است حمله اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران قریب الوقوع است و طی ماه های آینده اتفاق خواهد افتاد. این ها همه به ترس از غیر قابل کنترل شدن شرایط افزوده است. گزارش ریچارد انجل از تلاویو را در ادامه مشاهده می کنید:

* گزارشگر: امروز از سوی ایران یک هشدار غیر قابل تردید دریافت کردیم. رهبر ایران گفت که کشورش، اسرائیل را مانند یک غده سرطانی از بین خواهد برد. و ایالات متحده هزینه هر حمله به ایران را ده برابر بیشتر خواهد پرداخت. این بیانات، پاسخ ایران به فریادهای فزاینده مقامات اسرائیل است که می گویند برنامه هسته ای ایران باید متوقف شود؛ در غیر این صورت اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد.

* ما مصمم هستیم ایران را از هسته ای شدن باز بداریم.

* گزارشگر: این ممکن است فقط یک تهدید توخالی باشد اما آقای پانِتا اینطور تصور نمی کند؛ او اظهار داشت حمله اسرائیل بسیار محتمل است. [اما] اسرائیل با ارسال یک پیام عمومی برای متحد خود، واشنگتن، متوجه شده است که کنترل این ماجرا توسط هر دو طرف بسیار دشوار است. ایالات متحده معتقد است باید صبر کرد و اجازه داد تحریم ها مسیر خود را طی کنند. اسرائیل گفته است صبر خواهد کرد اما نه برای همیشه! اسرائیل همچنین مدعی است که می تواند آن دسته از تأسیسات هسته ای ایران که تحت کنترل و تدابیر حفاظتی شدید اند را نیز مورد حمله قرار دهد.

* من مطمئنم که می توان در وزن و اعتبار پروژه هسته ای ایران -با تمام حفاظت ها و تمام تدابیر دفاعی که توسط انسان ها انجام گرفته اند- توسط انسان ها خدشه وارد و به آنها نفوذ کرد.

* زارشگر: اما عجله برای چیست؟ اسرائیل تخمین زده است که ایران می تواند طی یک سال به سلاح هسته ای دست پیدا کند. اسرائیل معتقد است با گذشت هر ماه، ایران به پیشرفت های بیشتری دست پیدا می کند، مستحکم تر می شود، و می تواند به شتابی غیر قابل برگشت دست یابد: یعنی سرعتی که حتی حمله هوایی اسرائیل نیز نتواند آن را کند یا متوقف سازد! اسرائیل می گوید نمی تواند صبر کند تا آن شرایط واقع شود، اما هزینه این حمله، فرود آمدن موشک های ایران در تلآویو است.

* گزارشگر: پس هر آپارتمان اسرائیلی که در بیست سال گذشته ساخته شده است باید به یک پناهگاه بمب مجهز باشد. هر اسرائیلی باید یک ماسک ضدگاز داشته باشد. البته این آماده شدن به این معنی نیست که حمله به ایران ایده ی خوبی است.

* این در صورتی است که موشک ها اسرائیل، و نه ایالات متحده را نشانه بگیرند.

* واشنگتن تقاضای شکیبایی بیشتری را از اسرائیل دارد. [اما] اسرائیل می گوید وقت چندانی موجود نیست. ایران می گوید حتی تصور حمله نظامی را نداشته باشید. او امروز تکنولوژی موشکی خود را به رخ ما می کشد و ماهواره هایش را یکی پس از دیگری در مدار قرار می دهد. ایران اصرار دارد که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است و هیچ برنامه ای برای ساخت سلاح هسته ای ندارد و انگشت اتهام خود را دائماً به سمت اسرائیل نشانه رفته که دارای سلاح هسته ای است.

 ریچارد انگل از تلآویو

منبع: پایگاه 598

نظرات بینندگان