کد خبر: ۲۴۱۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

اگر پول‌های سپاه حرام بوده چرا برنمی‌گردانی؟!

اگر اکنون بر شما مبرهن شده است که سپاه آن‌طور که مدعی هستید، دزد است، پس کل مایملکی که از این فیلم‌ها نصیب‌تان شده \"عین حرام\" بوده و رد آن لازم است و چنانچه بر علی عليه السلام اقتداء کرده باشید، حتی گوشتی که از این پول بر بدن‌تان رويیده، باید فرو بشويید و بریزید. اکنون چه کنیم؟ سپاه دزد است یا نه؟ شما رانت‌خوارید یا روشن‌گر؟

أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ

داوود مرادیان (نویسنده و کارگردان مستند و فیلم کوتاه):

آقای محمد نوری‌زاد

سلام

به رسم ادب با آیتی از آیات قرآن آغاز کردم و سلام و آرزوی صحت شما که این‌بار این نوشتار را اگر بخوانید، در زندان نیستید و لاشخوران دیار عفن برهنگی مرا به نقد فیلم‌سازی در زندان متهم نمی کنند.

جناب نوری‌زاد. دورادور اگر وقتی می شد سلسله القول شما را در به اصطلاح نهضت نامه نگاری‌تان به رهبر انقلاب اسلامی ایران دنبال می کردم و اتفاقاً به نظرم اصلاً بد نیست که کسی به رهبر مملکت نامه بنویسد. خصوصاً اگر آن‌طور که می فرمايید، از سر خیر خواهی باشد. قلب به شدت می تپد، وقتی زبانی به صدق امر به معروف کند. اما برای درک نامه‌های‌تان یک‌سری مسایل وجود دارد که منطقاً تا حل نفرمايید همه قول شما هباء است و بی ارزش؛ فلذا ذکر چند نکته را در نهایت ادب برای‌تان می نویسم تا اگر آن‌چنان که مدعی هستید از سر خیرخواهی نامه نگاری می کنید، از سر خیر خواهی نیز پاسخی به این فیلم‌ساز جوان بدهید که سؤال‌هاي متعددی از شما دارد و برای اینکه خیال‌تان راحت باشد که جانب‌داری نظام هم نمی کنم، اعلام می کنم اینجانب به قصد قبول کردن همه‌ی نامه های‎تان و ادعاهای‌تان آن‌ها را خواندم و برای بر طرف شدن مسایل ذهنی‌ام صرفاً چند سوال می پرسم تا شما استادی کنید، بزرگی کنید و به رسم تعلیم، این کوچک‌ترین را با رفع شبهه روشن فرمائید. می بینید جناب نوری‌زاد؟ از این خاضع‌تر به زانوی ادب بنشینم؟ بسم الله. اگر پاسخی دادید، یعنی توانسته‎ایم بر سر مبانی  با یکدیگر تفاهم کنیم؛ آن‌وقت نامه های شما مبنایی می یابد وگرنه می شود ملغمه ای که هرکس نتیجه‌ي خود بگیرد.

1- شما از دزدی هایی سخن گفتید، آشکارا که فرغون فرغون جابه‌جا می شود، از دزدی دولتی تا دزدی سپاه که البته حتماً شما اسناد مهمی در این ادعا دارید. فرض را بر بهترین حالت ممکن گذاشته و تمام ادعای شما را قبول می کنیم، اینجا برای بنده روشن بفرمايید: سپاه از چه تاریخی به این دزدی ها که مدعی شده اید، مشغول شده است قبل از حمایت میلیاردی از فیلم شما یا بعد از آن؟ اگر به نامه های‌تان مراجعه کنید، ادعای شما بر این است که سال‌هاست سپاه چنان می کند که ادعا کردید، چرا وقتی در اوج دریافت های مالی از سپاه بودید، این‌گونه "ابوذروار"! نعره نزدید؟ و اگر اکنون بر شما مبرهن شده است که سپاه آن‌طور که مدعی هستید، دزد است، پس کل مایملکی که از این فیلم‌ها نصیب‌تان شده "عین حرام" بوده و رد آن لازم است و چنانچه بر علی عليه السلام اقتداء کرده باشید، حتی گوشتی که از این پول بر بدن‌تان رويیده، باید فرو بشويید و بریزید. اکنون چه کنیم؟ سپاه دزد است یا نه؟ شما رانت‌خوارید یا روشن‌گر؟

2- شما محبوبیت رهبر انقلاب را با محمد خاتمی قیاس کرده اید و میزان این سنجش را "مردم" قرار دادید. سؤال من اینجاست که بنده باید از واژه مردم کدام مفهوم را استنباط کنم. "توده"ی مردم؟ اگر منظورتان این باشد از سرخس تا خاش را در بر می گیرد. بر مبنای کدام نظر سنجی می گويید ایشان در میان همه‌ی این بازه محبوبیت دارد؟ اصلاً نامش را هم شنیده اند؟ پس اگر باز هم بر گفتار خود اصرار دارید، باید ناقوس عزا نواخت که مدعی ابوذر و حرّ اصحاب لباس زرد و سبز کارش به "انکار" رسیده است. بله از این منظر، اگر "مردم" یعنی همان جماعت چلچراغ نشین سابق (بی‌بی‌سی نشین فعلی) که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند، جناب نوری‌زاد همه‌ی دعوای ما با اصحاب توهم نه حبّ احمدی نژاد که حیرت‌مان از این بود که عده ای خود را "مردم" و الباقی را "عدم" تلقی کرده اند، شما که اهل سینمايید، لابد می دانید متروپلیس فریتس لانگ در سال‌های نازیسم چگونه ایده‌ی مد نظر شما را مطرح کرده و محبوب گوبلز نیز شده است. "مردم" مستضعف همیشه در زیر زمین کارگری کنند و "مردم" مستکبر بر روی زمین لذت برند. هردو مردم‌ند اما این کجا و آن کجا؟

3- از شفاف نبودن منابع درآمدی گفته بودید که زیر نظر رهبر انقلاب است و شفایت اموال خاتمی و دوستان. اگر چنین‌ند الحمدلله. بنده اطلاعی در این زمینه ندارم اما چند سوال از شخص شما می تواند راه‌گشای این امور باشد. در ماجرای رد "پرچم های قلعه کاوه" توسط دفتر طرح و برنامه سوره (و سینمایی حوزه) جنابعالی تا مرز اخراج "خانم م" رفتید و از شخص خاموشی این جمله را گرفتید: "حمایت از آوینی زمانه بر ما فرض است" آیا این دور زدن قانون "بساط ظلم خانمان‌سوز بود یا نبود؟" اگر بود، چرا بر ساخت غیر قانونی کارتان اصرار کردید؟ و دوم منابع مالی شفاف شما در طی این سال‌ها دقیقا چه بوده است؟ چقدر برای ساخت قلعه کاوه گرفتید؟ چقدر هزینه شد و چقدر سود؟ چقدر برای چهل سرباز و آن چند فیلمک کنارش گرفتید؟ چقدرش را برداشتید؟ چقدرش هزینه شد؟ می بینی برادر؟ ابرو در هم می کشید و تلخ زنهارم می زنید های زندیق! مرا به حرام متهم می کنی؟ اما این ژنده پوش مقابل‌تان که رقم دریافتی‌اش از بیت المال به‎رغم حضور در 20 فستیوال، به رقم 30 میلیون هم نمی رسد، تنها از تو دریافت کننده‎ی میلیاردی پول‌های حوزه می پرسد چقدر از سهمی را که گرفتید می توانست منجر به رشد صدها فیلم‎ساز مستعدی چون من باشد؟  شفاف سازی نمی فرمايید؟

جناب نوری‌زاد، مشاهده می فرمايید که در نوشتار بنده هیچ حب و بغضی نیست الا نسبت به لاشخوران. پس اگر گمان می کنید که رهبر انقلاب باید به نامه های شما پاسخ بدهد، عنایت بفرمايید خود پیش‌قدم شوید. اگر پاسخی دادید، پیداست از سر خیرخواهی قصد دارید آفات نظام را بررسی کنید؛ خب از خانه‌ي خویش و نفس خویش آغاز بفرمايید.

پی‌نوشت‌ها:

والله قسم که حتی امیدی به پاسخ ندارم،

ويل لكل افاك اثيم/ يسمع ايات الله تتلى عليه ثم يصر مستكبرا كان لم يسمعها فبشره بعذاب اليم

منبع: رجانیوز

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
غلام دلشاد جانباز70درصد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
0
باسلام وعرض ادب ما گروهی از جانبازان شیمیایی وبلاگ مظلومین شیمیایی را رااندازی دکردیم ضمن لینک ما را در این رسالت عظیم یاری کنید