کد خبر: ۲۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

قامت استوار انقلاب

در تفسير و تحليل بيانات رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌اي، در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران در روز جمعه ۱۴/۱۱/۱۳۹۰ شايد بهترين تعبير اين باشد كه «انقلاب اسلامي همچنان زنده و پوياست و با اقتدار مسير روشن آرمان‌ها و اهداف امام خميني (ره) را با زعامت خلف صالحش به پيش مي‌برد.» اما در اين مسير ديگر نه انقلابيون تنها هستند و نه «انقلاب» تنهاست. امروز نسل‌هاي سوم و چهارم انقلاب در كنار نسل اول و دوم همان صحنه‌هايي را آفريده و مي‌آفرينند كه جوانان صدر انقلاب در عرصه‌هاي دفاع مقدس و مبارزه با تروريسم و ... آفريدند كه به تعبير زيباي مقام معظم رهبري، احمدي روشن و رضايي‌نژاد تنها نمونه‌هايي از آنها هستند، البته عرصه خيابان‌‌هاي اطراف دانشگاه تهران در روز جمعه شاهد ديگري بر آن مدعاست و ديگر اينكه خود «انقلاب» نيز تنها نيست. شجره طيبه انقلاب اسلامي ايران تكثير شده و گذشته از لبنان، عراق و فلسطين، امروز در مصر، تونس، بحرين و يمن و ان‌شاءالله در آينده نزديك در عربستان و قطر و... نيز شاهد شكوفايي آن خواهيم بود. نهال هاي نوشكفته‌اي كه اكنون تمام ظرفيت و توان در حال فروپاشي غرب و نظام سلطه را به چالش گرفته و البته از هم اكنون مي‌توان چشم‌انداز روشن آن را در آينده نزديك ديد.
اما آنچه را كه در تأثير عميق و شگرف كلام امام خامنه‌اي نمي‌توان ناديده انگاشت تأثير آن در بر هم زدن عمليات رواني جديدي است كه نظام سلطه با بهره‌گيري از دور جديد تحريم‌ها و تهديدهاي خود عليه ايران درصدد اجراي آن است.
طي ماه‌هاي اخير نظام سلطه با اين برآورد كه تنها راه مهار حركت‌هاي انقلابي و اسلامي منطقه، مهار نظام جمهوري اسلامي و به تسليم واداشتن آن است، دور جديدي از تهديدها و تحريم‌ها را در قالب يك «استراتژي تركيبي» عليه ايران آغاز كرده است كه هدف آن برهم زدن نظام تصميم‌سازي در ايران و ايجاد اخلال در روند حركت اطمينان‌بخش مردم ايران در آستانه انتخابات نهم و ايجاد نارضايتي اجتماعي و به تعبير خود درگير ساختن ايران با دور جديدي از اغتشاشات و به تبع آن سلب شاخصه الگو بخشي نظام اسلامي ايران است. در اين مسير پس از تأكيد بر قصد اقدام براي تهديد نظامي كه با گزارش جديد هسته‌اي آژانس آغاز شد و پس از آن با ابلاغ مصوبه كنگره امريكا در تحريم بانك مركزي ايران ادامه يافت، كوشيد با طرح تحريم خريد نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا به نوعي از تبعات اجتماعي آن در داخل بهره جويد و به همين دليل است كه اوباما در سخنان اخيرش در جمع اعضاي مجلس نمايندگان امريكا تأكيد مي‌كند كه گزارش‌هاي رسيده از ايران حاكي است كه تحريم‌ها اثر گذاشته است.
اما مقام معظم رهبري در سخنان خود با اشاره به ناكارآمدي تحريم‌ها و تهديدها، ضمن بيان آمادگي مردم و مسئولان ايراني براي مقابله با آنها، هر دو وجه آن را ناكارآمد و به ضرر نظام سلطه دانستند. ايشان در مورد تحريم‌ها،‌ با يادآوري اينكه تحريم‌ها تاكنون به نفع ايران و سبب خود‌كفايي در عرصه‌هاي مختلف شده است نسبت به پيامدهاي بين‌المللي آن نيز مي‌فرمايند: «اين تحريم‌ها براي اين است كه ايران را وادار به عقب‌نشيني كنند،‌ايران هم كه عقب‌نشيني نخواهد كرد، نتيجه اين مي‌شود كه هيبت غرب و هيبت تهديدهاي غرب در چشم اين ملت‌هاي منطقه كه قيام كرده‌اند مي‌شكند و عزت ملت ايران و قدرت ملت ايران در چشم اينها زياد مي‌شود و اين به نفع ماست» و در مورد تهديد نظامي نيز مي‌فرمايند كه «اين تهديدها نيز ۱۰ برابر به ضرر امريكاست، زيرا از يك سو نشان‌دهنده ضعف امريكا در برابر گفتمان انقلاب اسلامي است، زيرا وقتي نمي‌توانند در ميدان مقابله فكري و منطقي در برابر ايران براي خودشان غلبه ايجاد كنند، مجبور مي‌شوند به زور متوسل شوند و اين معنايش اين است كه امريكا جز زور منطقي ندارد، جز خونريزي هيچ راهي براي پيشبرد اهداف خود ندارد، اين اعتبار امريكا را بيش از آنچه كه تاكنون شكسته است در چشم ملت‌ها و در چشم ملت خودش خواهد شكست.» ايشان سپس با مقايسه وضعيت كنوني امريكا با شوروي سابق نتيجه مي‌گيرند كه «وقتي يك نظامي از لحاظ گفتمان، از لحاظ منطق در چشم مردم خودش ساقط بشود، ديگر اميدي به بقاي اين رژيم نيست لذا هر چه تهديد كنند به ضرر خودشان است.» و در ادامه با تأكيد بر استقامت و آمادگي نظام اسلامي براي مقابله با تهديدهاي محتمل مي‌فرمايند:«البته آنها و ديگران بدانند – مي‌دانند هم – كه ما هم در برابر تهديد به جنگ و تهديد به تحريم نفتي تهديدهايي داريم كه در وقت خودش آن وقتي كه لازم باشد، انشاء‌الله اعمال خواهد شد.»

انتهای پیام/

نظرات بینندگان