کد خبر: ۲۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

افزایش 52 درصدی اعتبارات عمرانی فارس در سال 91

استاندار فارس از افزایش 52 درصدی اعتبارات عمرانی این استان در سال 91 خبر داد.

حسین صادق عابدین عصر سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد تنگ سرخ شهر شیراز، گفت: استان فارس در سال آینده بیش از چهار هزار و 730 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی خواهد داشت که این رقم رشد در کشور 42 درصد بوده است.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر٬ وی با اشاره به  اختصاص اعتبار یک هزار میلیارد ریالی به طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) افزود: از این مقدار بیش از 300 میلیارد ریال آن در بودجه سال 91 پیش بینی شده است.

استاندار فارس افزود: از بودجه پیش بینی شده فارس در سال 91 بیش از دو هزار میلیارد ریال به طرح های آبرسانی و همچنین تکمیل سدهای در دست اجرای کوار، چشم عاشق، ترکیبی و هایقر اختصاص یافته است.

صادق عابدین  در خصوص سد تنگ سرخ نیز یادآور شد: اجرای سد تنگ سرخ از جمله خواسته ها و مطالبه اصلی مردم شیراز بود که از سال 86 با مصوبه سفر هیات دولت به فارس موضوع اجرایی آن وارد فاز مطالعاتی و فنی شد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش های مستمر مجموعه مدیریتی استان فارس و مدیران کل مرتبط این بحث، رایزنیهای موثری با  مسئولان وزارت نیرو انجام شده که مجموع این پیگیریها منجر به اختصاص اعتباری اجرایی دولتی برای این طرح در بودجه استان شد و در نهایت این طرح با مشارکت وزارت نیرو و شهرداری شیراز اجرایی شد .

وی تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر فراهم کردن آرامش خاطر برای مردم شیراز ، فرصت بسیار ارزشمندی در بخش گردشگری و بهره گیری از منابع آبی ایجاد خواهد کرد و امیدواریم با اجرای با کیفیت و سریع طرح سد تنگ سرخ، شاهد افزایش شتاب آبادانی  و توسعه شهر شیراز باشیم.

نظرات بینندگان