کد خبر: ۲۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

برنامه امروز جشنواره فیلم فجر شیراز

اعلام برنامه پنجمین روز جشنواره، افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان در روز سوم جشنواره و... از جمله اخبار یازدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز است.

برنامه روز چهارشنبه در سینما ایران:

سانس اول: ساعت 16 و 30 دقیقه فیلم " سلول 21 " محصول سینمای اسپانیا

سانس دوم: 18و 30دقیقه فیلم "یک عاشقانه ساده" به کارگردانی سامان مقدم

سانس سوم: ساعت 20 و 30دقیقه فیلم "آمین خواهیم گفت" به کارگردانی سامان سالور

سینما سعدی

سانس اول:ساعت 16 و 30 دقیقه فیلم "مراسم مذهبی" محصول سینمای آمریکا

سانس دوم: 18و 30دقیقه فیلم "خوابم میاد" به کارگردانی رضا عطاران

سانس سوم: ساعت 20 و 30دقیقه فیلم "یک عاشقانه ساده" به کارگردانی سامان سالور

مجموعه فرهنگی و هنری حافظ

سانس اول: 18و 30دقیقه فیلم "آمین خواهیم گفت" به کارگردانی سامان سالور

سانس دوم: ساعت 20 و 30دقیقه فیلم "درخت زندگی" محصول سینمای آمریکا

نمایش فیلم رانندگی محصول سینمای آمریکا

خلاصه داستان: بدلکار سینمایی هالیوود در روز ها به صورت راننده کار می کند متوجه می شود به دلیل یک سرقت ناکام، نقشه قتل او کشیده شده است.

افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان در روز سوم جشنواره

یازدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز، آمار بازدید شهروندان شیرازی از فیلمهای روز سوم جشنواره، نسبت به روز قبل بی نظیر بود.

در روز سوم جشنواره سه هزار و 500نفر به تماشای فیلمهای پل چوبی، شور شیرین، ضد گلوله، مراسم مذهبی و زمین دیگر در هشت سانس مختلف در سینماهای سعدی، ایران و مجموعه فرهنگی و هنری حافظ نشستند که نسبت به آمار بازدید در روز قبل دو هزار نفر رشد بی نظیری را شاهد بوده ایم.

نمایش فردا یک عاشقانه ساده

خلاصه داستان: فرزند آدم محکوم به سرنوشتی بود که پدر و مادرش برایش رقم زدند. سیب دندان زده همه قصه را خراب کرد. آدمیزاد محکوم می شود اما سرنوشتش را به باد نسپرد. در عذاب زمین، دنبال راهی رفت که شاید به بهشتش بازگردد. انسان همیشه دنبال سرنوشت خودش است. می جنگد تا به بهشت بازگردد. می رود تا سرنوشتش را خودش بنویسد...

 نرگس محمدی: پل چوبی حرفی برای گفتن نداشت

دیروز همزمان با برگزاری سومین روز از یازدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز، فیلم سینمایی «پل چوبی» چهارمین فیلم بلند و سینمایی «مهدی کرم پور» به نمایش درآمد.

نرگس محمدی، منتقد سینما درباره این فیلم گفت: این فیلم با بازی کوتاه «مهران مدیری»، «مهناز افشار» و «آتیلا پسیانی» و محوریت بهرام رادان و هدیه تهرانی فیلمی کاملا ستاره محور بود که به نظر می رسید این بازیگران نه برای توانایی شان در بازی که تنها برای کشاندن مخاطب به سالن سینما گرد هم آمده باشند.

محمدی گفت: کرم پور سعی کرده بود تا در فیلم خود، عشقی قدیمی با حال و هوای تهران قدیم را به تصویر بکشد، اگرچه انتخاب نام «پل چوبی»، برای چنین فیلمی خوب و به جا به نظر می رسد ولی «کرم پور» در این راه خودش را کاملا ناتوان نشان داد، عشقی که مجبور شد برای تصویر و شاید توجیه آن همسر مرد را شش ماه روانه دبی و همسر زن را روانه زندان کند.

این منتقد سینما افزود: این فیلم نه تنها در ژانر عشقی ناتوان می نمود بلکه در ژانر سیاسی هم حرفی برای زدن نداشت، آنچنان که آنان که در شلوغی های زمان انتخابات 88 حضور داشتند و چه آنان که نبودند، نمی توانستند با دیدن این فیلم به درک درستی از فضای آن زمان برسند.

محمدی ادامه داد: از محتوای فیلم که بگذریم، شخصیت پردازی ها نیز در این فیلم به هیچ وجه قابل قبول نبود، شخصیت هایی که نه تکلیف شان با زندگی فعلی شان مشخص بود و نه با عشق قدیمی شان، شخصیت هایی که نه امروزی بودند و نه سنتی، شخصیت هایی که نه درک درستی از تهران قدیم و نه درک درستی از تهران جدید داشتند.

مهر

نظرات بینندگان