کد خبر: ۲۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

شیراز رتبه سوم جهان را در پیوند اعضا دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شیراز قطب پیوند اعضا است گفت: طبق آمار موجود شیراز، رتبه سوم جهان در پیوند اعضا را دارد.

محمد هادی ایمانیه بعد از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 2010 دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انجام 250 پیوند اعضا رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داده بود که در حال حاضر با انجام 310 پیوند اعضا رتبه این دانشگاه به سوم جهان ارتقا یافت.

ایمانیه ادامه داد: پیوند اعضا در شهر شیراز که قطب پزشکی کشور است شبیه کار هسته‌ای می‌ماند.

ایمانیه با بیان اینکه با همکاری استانداری فارس و سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکز توریسم درمانی راه‌اندازی شده است خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته همواره بیماران از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای درمان به شیراز سفر می‌کردند که در این راستا در حال حاضر نیز تنها برخی از مشکلات باعث کاهش ورود بیماران به شیراز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سالانه حدود 20 هزار بیمار از دیگر کشورها به ایران و به ویژه وارد استان فارس می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های شش ساله دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره و ابراز داشت: قبل از انقلاب در شهرستان‌های این استان تنها   یک بیمارستان وجود داشت و این در حالی است که در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان فارس یک بیمارستان وجود دارد و بسیاری نیز در حال توسعه است.

ایمانیه افزود: طوری در این مدت خدمات به شهرستان‌ها ارائه شده است که دیگر کمتر شاهد مراجعه بیماران شهرستانی به مرکز این استان هستیم.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در شش سال گذشته این استان تا 30 سال دیگر کمبود تخت بیمارستانی ندارد.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پژوهش و فناوری اشاره و تصریح کرد: شش سال پیش در این استان تنها 9 مرکز تحقیقات فعال بود که امروز به 43 مرکز افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه ما توانسته‌ایم اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه که از 30 بهمن ماه در شیراز گشایش می‌یابد برخی خدمات از جمله تست فشار خون و قند خون به همراه آموزش‌های مختلف به صورت رایگان ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین بیمارستان بزرگ صحرایی که نمونه بارزی از عدالت‌محوری است در این نمایشگاه برپا می‌شود.

 

منبع فارس

نظرات بینندگان