کد خبر: ۲۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰

باید فضای انتخاباتی سالم را در جامعه توسعه دهیم

آیت الله ایمانی با بیان اینکه مجلس برای آرامش بخشیدن به جامعه و از بین برد التهاب مسئولیت سنگینی دارد، افزود: اگر خواهان چنین مجلس مقتدر و با قدرتی هستیم باید فضای انتخاباتی سالم را در جامعه توسعه دهیم و برای رسیدن به این مهم حضور یکپارچه در عرصه انتخابات لازم است.

آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به فرا رسیدن 22 بهمن ماه تاکید کرد: روز پیروزی جمهوری اسلامی از ایام الهی سرنوشت سازی است که نه تنها برای ایرانیان بلکه برای دنیای اسلام و دنیای مستضعفین اهمیت دارد.

وی ادامه داد: این انقلاب فضای حرکت به سمت معنویت را برای جامعه ما فراهم کرد و فضایی را ارائه کرد تا پس از گذشت 30 سال بتوانیم هم ردیف کشورهای اول دنیا در مباحث علمی و فنی قرار گیریم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امروز ملت ایران در تمامی مباحث سیاسی و اجتماعی منطقه و دنیا تاثیر گذار هستند و در هنگام هر گونه حادثه ملت دنیا در انتظار موضع گیری انقلاب اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی فضای لازم برای خیزش های اسلامی را فراهم کرد، یادآور شد: امروز فضای رسوا سازی استکبار و اسرائیل به واسطه پیروزی انقلاب در دنیا فراهم شده تا چهره واقعی این ظالمان به جهانیان و حتی مردمان کشور خودشان نشان داده شود.

آیت اله ایمانی با بیان اینکه در قبال این همه موفقیت مسئولین و نخبگان نیز وظایفی دارند افزود: نکاتی نیز مطرح است که مسئولان و نخبگان باید برای رفع آنها برنامه ریزی های لازم را داشته باشند که مهمترین این مباحث مسائل اخلاقی در جامعه است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: باید در عرصه رشد علمی و اخلاقی هماهنگی ایجاد شود زیرا در حال حاضر آنگونه که در عر صه های علمی رشد کرده ایم به مسائل اخلاقی توجه نداشته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: تشریفات و توجه به مصرف گرایی از جمله تهدیداتی است که باید از آنها فاصله گرفت و تلاش بیشتری را برای رسیدن به عدالت اجتماعی انجام داد.

ایجاد فضای انتخاباتی سالم اولویت است

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حساس نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس نهم با چالشهای بزرگی از جمله تلاش دشمنان و صف آرایی آنان برای افزایش تحریم، توطئه و... روبه رو است.

وی تصریح کرد: این مجلس وظیفه دارد مباحث درونی جامعه را مدیریت کند زیرا حل مشکلات کلان اقتصادی با ارایه راه کار ها و قوانین از طربق مجلس ممکن است.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه مجلس برای آرامش بخشیدن به جامعه و از بین برد التهاب مسئولیت سنگینی دارد، افزود: اگر خواهان چنین مجلس مقتدر و با قدرتی هستیم باید فضای انتخاباتی سالم را در جامعه توسعه دهیم و برای رسیدن به این مهم حضور یکپارچه در عرصه انتخابات لازم است.

امام جمعه شیراز یادآور شد: حضور گسترده مردم در زمان انتخابات به نکاتی نیز بستگی دارد که در این خصوص نامزدهای حضور در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید تنها به ارایه خوبی های خود اکتفا کنند نه اینکه فضای غیبت و تهدید را در جامعه گسترش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: اصل بر حضور یکپارچه ملت است زیرا از تمامی تفکرات و سلایق در این انتخابات حضور دارند و مردم می توانند به فرد مورد نظر خود رای دهند.

مهر

نظرات بینندگان