کد خبر: ۲۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۰

فرزندان سامری می لرزند

سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جدیت جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با رژیم صهیونیستی بازتاب وسیعی در رسانه های دنیا داشته است.اگرچه واشنگتن و تل آویو طی سالهای اخیر سعی کرده اند به هر نحو ممکن از جمله اعمال انوع تحریمها جمهوری اسلامی ایران را در موضع ضعف قرار دهند،اما اظهارات اخیر مقام معظم رهبری نشان داد که ایران اسلامی همچنان در برخورد با رژیم صهیونیستی به عنوان لکه ننگ نظام بین الملل استوار و جدی است .

رهبر معظم انقلاب در اظهارات خود تاکید کرده اند که مردم مصر و تونس در انتخابات به گروههای اسلامی رای دادند این مسئله اثبات کرد همه تلاشهای تبلیغات سیاسی آمریکا و صهیونیستها برای ایجاد اسلام هراسی در ملتها و ایجاد وحشت در افکار عمومی مردم از حکومت اسلامی نقش برآب شده و ملتها طرفدار اسلامند.

همان گونه که از سخنان مقام معظم رهبری برداشت می شود،علاقه ملتهای منطقه نسبت به انقلاب اسلامی همزمان با نفرت آنها از غرب و رژیم صهیونیستی رو افزایش یافته است.در نتیجه جمهوری اسلامی ایران هر لحظه موقعیتی برتر و رژیم اشغالگر قدس و ایالات متحده هر لحظه وضعیتی بدتر و نازل تر در خاورمیانه پیدا می کنند.بدیهی است که در نهایت بازنده این معادله واشنگتن و تل آویو هستند.ملتهای مسلمان دیگر سلطه کفار را بر خود نمی پذیرند.در این میان دیکتاتورهای برخی کشورهای عربی که حامی سیاستهای غرب در منطقه هستند نیز سرنوشتی جز زوال و سقوط ندارند.در این بین بهتر است افرادی مانند امیر عبدالله و عبدالله دوم و ...نیم نگاهی به سرنوشت حسنی مبارک و زین العابدین بن علی داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی ضعف و انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی و افزایش نشاط و امید فلسطینی ها را از برکات بسیار مهم قیام ملتهای منطقه دانسته و در این خصوص تاکید دارند که غده حقیقتاً سرطانی اسرائیل باید درمنطقه از بین برود و این مسئله بدون تردید روی خواهد داد.واقعیت امر این است که در ابتدای هزاره سوم میلادی ارتباطات میان واشنگتن و تل آویو گستردگی زیادی یافت. پس از پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات سال 2000 ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا شاهد حضور تئوریسین های صهیونیست در سطح کلان سیاستگذاری کاخ سفید بودیم.

استراتژیست های صهیونیست و نومحافظه کار روابط خود را مستحکم تر نمودند و بر اساس ایجاد یک آمریکا در قلب خاورمیانه، فرمولهای تئوریک ناقص و بی پایه خود را به سطح اجرا و عمل انتقال دادند. در این راستا افرادی مانند بوش، رایس، شیمون پرز و آریل شارون مهره های اصلی تئوریسین ها برای پیاده ساختن طرح های آنها محسوب می شدند. “آیپک” نیز در این میان فعالیتهای خود را با حمایت مستقیم افرادی مانند چنی و رامسفلد گسترش داد. پس از سکته مغزی آریل شارون و حذف عملی وی از معادلات سیاسی تل آویو شاهد ایجاد بستری ناآرام در میان صهیونیست ها بودیم.این ناآرامی زمانی به نقطه اوج خود رسید که صهیونیستها در برابر رزمندگان دلیر حزب الله و حماس در دو جنگ 33 روزه و 22 روزه شکست خوردند.رقم خوردن این شکست سبب شد تا اسرائیل عملا خود را ناتوان و درمانده ببیند و ایالات متحده نیز به عنوان اصلی ترین حامی جنایات تل آویو قدرت حمایت از این رژیم جعلی و نامشروع را از دست بدهد.در این میان تکلیف دیگر کشورهای غربی نیز مشخص بود! سرنوشت احزابی مانند کادیما، لیکود، کار و ... پس از شکست در جنگهای33 روزه و 22 روزه در هاله ای از ابهام قرار داشت که با گسترش بیداری اسلامی در خاورمیانه ناگهان آمریکا و اسرائیل خود را دو بازنده محض دانستند.بازندگانی که هم اکنون در نقطه زوال خود قرار دارند . در این راستا بر هم ریختن توازن سیاست داخلی در کاخ سفید و تل آویو باعث شد تا گسست های قابل مشاهده ای در میان آنها صورت گیرد. اما این پایان ماجرا نبود و استراتژیست های آمریکایی و صهیونیست به دست خود سند زوال و سقوط واشنگتن و تل آویو را امضا نمودند.

مطابق نظریات این استراتژیست ها تا پایان سال 2005 میلادی می بایست تغییرات مورد نظر آنها در خاورمیانه صورت می گرفت و خاورمیانه به حیاط خلوت واشنگتن و تل آویو تبدیل می شد.اما

هم اکنون در سال 2012 میلادی قرار داریم و نه تنها خاورمیانه به محل مانور واشنگتن و تل آویو تبدیل نشده است،بلکه دیکتاتورهای حامی جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی یک به یک سقوط کرده و از قدرت برکنار می شوند.بیداری اسلامی وسیعی که در کشورهای منطقه شکل گرفته است اصلی ترین نشانه سقوط دشمنان جهان اسلام در آینده ای نزدیک خواهد بود .

نحوه واکنش مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به اظهارات قاطعانه اخیر مقام معظم رهبری به خوبی نشان از ترس و واهمه تل آویو دارد .شائول موفاز رئیس کمیته روابط خارجی و امنیتی کنیست اظهارات علنی برخی مسئولان اسرائیلی در زمینه حمله به ایران را غیرمسئولانه دانسته است .خاطرنشان

می شود وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا در کنفرانس امنیتی هرتزلیا که هر ساله در سرزمینهای اشغالی برگزار می شود، ادعا کرده بود که اگر مشخص شود تحریمها علیه ایران بی اثر است اسرائیل هم اکنون آمادگی حمله نظامی به این کشور را دارد.اما پس از اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ یک از مقامات رژیم صهیونیستی جرات اظهار نظر در مورد خرافه ای به نام حمله به ایران را ندارد .

یکی دیگر از مسائلی که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید کرده اند بحث حمایت از گروههایی است که با تل آویو به مقابله برخیزند. حضرت آیت الله خامنه ای در این خصوص تاکید کرده اند :

" ما هر جا دخالت کنیم صریحا می گوییم همچنان که به علت ضدیت با غده سرطانی رژیم صهیونیستی در دو جنگ پیروزمند 33 روزه و 22 روزه دخالت کردیم و از این پس نیز هرجا هر ملتی یا گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه و مقابله کند ما به او کمک می کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این مسئله نداریم."واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی ایران با استناد به هزاران دلیل و برهان آشکار رژیم صهیونیستی را بزرگترین آفت برای خاورمیانه و نظام بین الملل می داند.بدیهی است که این آفت باید از بین برود .در این خصوص اکثریت ملتهای دنیا نیز با ایران همفکر و هم عقیده هستند.

 نویسنده : سحاب فاطمی

منبع : روزنامه رسالت   18/11/1390   

نظرات بینندگان