کد خبر: ۲۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر حمایت از شناورسازی نرخ بلیت هواپیما و متغیر بودن آن در ساعات مختلف روز به شرط افزایش خدمات گفت: در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با توجه به قیمت بنزین برای نرخ بلیت هواپیما تصمیم‌گیری می‌کنیم.

علی نیکزاد در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر تعامل وزارت راه با شرکت‌های هواپیمایی، اظهار داشت: روز‌های یکشنبه هر هفته جلسه‌ای با شرکت‌های هواپیمایی در وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌‌شود.

وی ادامه داد: این جلسه از زمانی که اینجانب در وزارت راه و ترابری سابق سرپرستی را بر عهده گرفتم آغاز شد و کماکان هر هفته برگزار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:‌ در این جلسه شرکت‌های هواپیمایی خصوصی و دولتی، سازمان هوایی کشوری، شرکت فرودگاه‌های کشور و معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد وزارت راه شهرسازی حضور دارند.

نیکزاد با تأکید بر اینکه برگزاری این جلسه در راستای ارتقای صنعت حمل و نقل هوایی و تبادل افکار و اندیشه‌‌ها در صنعت نقش بسزایی دارد، یادآور شد: موضوعات مختلفی در این جلسه مطرح می‌شود؛ به عنوان مثال اگر شرکت‌های هواپیمایی بخواهند با یکدیگر ادغام شوند وزارت راه وشهرسازی از آنها پشتیبانی می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ همچنین اگر بخواهند ‌نرخ بلیت هواپیما را شناور کنند، به شرط بالا بردن کیفیت خدمات، وزارت و شهرسازی از آنها حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر ایرلاین‌‌ها بخواهند در ساعات مختلف شبانه روز بلیت را با قیمت‌های متغیر ارائه دهند وزارت راه از آنها حمایت می‌کند.

نیکزاد تصریح کرد: همچنین اگر کسی بخواهد هواپیما وارد کشور کند به شرط تأیید سازمان هواپیمایی کشوری و دارا بودن تمامی شرایط لازم، وزارت راه مجوز تأسیس ایرلاین را برای آنها صادر می‌کند.

وی یادآور شد:‌ در این‌باره با شرکت‌های هواپیمایی تفاهم‌های مطلوبی داریم و تا به امروز صنعت هوایی به بهترین وجه در اختیار مردم بوده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرده‌ایم در فرودگاه‌ها،‌ در محل فروش بلیت‌ها و در موضوع رعایت حقوق مردم از باب حداقل تأخیرات، بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

نیکزاد اضافه کرد: در حال حاضر هواپیما به تعداد زیادی در کشور وجود دارد اما این تعداد ناوگان نیازمند مدیریت صحیح است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به دلیل پاره‌ای مسائل تحریم، مشکلاتی در این صنعت وجود دارد اما تعامل بخش خصوصی صنعت با وزارت راه وشهرسازی مطلوب است؛ ما به شرکت‌ها اعلام کرده‌ایم که خدمت به صنعت هوایی را در دستور کار قرار داده‌ایم البته به شرط آنکه آنها نیز به مردم خدمت کنند.

 

* رقع موانع ایرلاین‌ها برای دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی

 

وی در خصوص ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید ناوگان هوایی، اظهار داشت: صندوق توسعه ملی مشکلاتی برای ارائه تسهیلات داشت که اینجانب نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و مشکلات را اعلام کردم و رئیس‌جمهور مسائل را در این باره پیگیری کرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مشکل صندوق توسعه ملی این بود که ارزی که ارائه می‌دهند، باید پرداخت آن نیز به صورت ارزی باشد؛ در تغییرات نرخ ارز شرکت‌ها توان ریسک نداشتند که در این‌باره رئیس جمهور موافقت کرد که از صندوق، ارز به قیمت ریال امروز دریافت کنیم و ریال با سود مشخص پس بدهیم.

نیکزاد افزود: این مورد تأثیر مطلوب و بسزایی در ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای  خدمت به صنعت هوایی جهت توسعه ناوگان داشت.

 

* عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال جاری

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نمی‌کند، ادامه داد: پس از هدفمندسازی یارانه‌ها در گام دوم بسته به قیمت بنزین برای نرخ بلیت هواپیما تصمیم گیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان