کد خبر: ۲۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

شمال و جنوب شهر شیراز را برابر می‌کنیم

شهردار شیراز گفت: تفاوتی بین شمال و جنوب شهر وجود ندارد اما باید آنقدر پروژه‌های مختلف در نقاط جنوبی شهر اجرا کنیم که تقاضای مهاجرت جمعیت از این منطقه به نقاط غرب و شمال شیراز کاهش پیدا کرده و حتی بالعکس شود.

به گزارش شیرازه به نقل ازخبر گزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح 24 پروژه عمرانی، رفاهی، ورزشی و خدماتی شهرداری شیراز اظهار داشت: اعتبار این پروژه‌ها بیش از 45 میلیارد تومان بوده که تمام این پروژه‌ها با پول مردم تامین اعتبار و اجرا شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه پل دفاع مقدس نخستین پل با سازه فلزی اجرا شده در شیراز است، در مورد تاخیر در اجرا و بهره‌برداری از این پروژه گفت: در زمان آغاز عملیات اجرایی پل دفاع مقدس، پیمانکار بومی که توان تامین مصالح مورد نیاز را داشته باشد، در شیراز نبود بنابراین پروژه به پیمانکاری در اراک واگذار شد.

وی افزود: پیمانکاران بومی 700 میلیون ریال بیش از پیمانکار غیربومی برای اجرای این پروژه پیشنهاد داده بودند البته ای کاش آن را به پیمانکاران بومی واگذار کرده بودیم.

پاک‌فطرت با اشاره به افزایش توان پیمانکاران بومی در شرایط فعلی بیان داشت: اگر پروژه را به پیمانکار بومی داده بودیم در زمان مقرر به اتمام می‌رسید و با توجه به ارتقای توان پیمانکاران بومی شیراز تقاطع رضوان به پیمانکاران بومی سپرده شده که می‌توانیم در این پروژه توان آنها را مشاهده کنیم.

پاک‌فطرت با بیان اینکه بیشتر پروژه‌های افتتاح شده اخیر شهرداری در مناطق جنوبی شهر قرار دارد،‌ تصریح کرد:‌  تفاوتی بین شمال و جنوب وجود ندارد اما باید آنقدر پروژه‌های مختلف در نقاط جنوبی شهر اجرا کنیم که تقاضای مهاجرت جمعیت از این منطقه به نقاط غرب و شمال شیراز کاهش پیدا کرده و حتی بالعکس شود.

وی در پایان از آغاز عملیات اجرایی سه پروژه مهم دیگر خبر داد و افزود: به زودی سه پروژه تاثیرگذار عمرانی شامل تقاطع‌های غیرهمسطح ستارخان، تقاطع غیرهمسطح سرداران دلگشا و پارکینگ طبقاتی نشاط را آغاز می‌کنیم.

به گزارش فارس، امروز تقاطع غیر همسطح آفرینش، تقاطع غیرهمسطح شهدای دفاع مقدس به همراه تعدادی طرح‌های بهسازی و نوسازی معابر، توسعه معابر، احداث بوستان‌ و پارک با اعتباری بیش از 45 میلیارد تومان در شیراز افتتاح شد.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان