کد خبر: ۲۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

\'خانه شاعران فارس\' راه اندازی می شود

استاندار فارس گفت:\'خانه شاعران فارس\' بزودی در یكی از خانه های تاریخی شیراز راه اندازی می شود.

 ایرنا-\'حسین صادق عابدین\' در آیین اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر در شیراز افزود: تا سال آینده، خانه شاعران فارس با همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مساعدت استانداری در یكی از خانه های تاریخی و سنتی شیراز دایر می شود.

وی با بیان اینكه می كوشیم تا سال آینده جشنواره شعر فجر در خانه شعر فارس برگزار شود، گفت: امیدواریم شیرازهمچنان مركز شعر و ادب باشد ومانند گذشته كه دو ادیب بزرگ را به تاریخ ادبیات جهان معرفی كرد، بتواند شعرایی را در دامن خود بپروراند كه مایه افتخار ایران، فارس و شیراز باشند.

صادق عابدین اظهارداشت:شیراز، نخستین شهر شعر و ادب جهان محسوب می شود و بعد از قرآن، دیوان حافظ جزو پرفروش ترین كتابها به شمار می رود لذا برازنده است كه زادگاه حافظ نیز نخستین جایگاه شعر و ادبیات جهان باشد.

به گفته وی، حق این است كه شهر شیراز میزبان جشنواره های شعر و خاستگاه ادیبان كشور باشد.

صادق عابدین گفت: بدون شك حافظ ستاره ادبیات جهان است و برای تمام مردم، پرتو و جلوه هایی الهی از هر آنچه بخواهند، ارائه می كند.

استاندار فارس گفت:آنچه حافظ را در بین شاعران ایران و جهان برتری بخشیده است، ارادت او به قرآن و نگاه ویژه اش به عرفان الهی ومكتب توحید بود.

در ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر كه با حضور شاعران جهان و منطقه 9 كشور شامل استانهای فارس، بوشهر، كهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در شیراز برگزار شد، جمعی از شاعران داخلی و خارجی به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان