کد خبر: ۲۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

خواسته صریح اخوان المسلمین

مصر همچنان ناآرام است .وقوع حادثه تلخ کشتار در ورزشگاه پورت سعید و ادامه درگیریها در قاهره سبب شده است تا چهره مصر طی روزهای اخیر به چهره ای ناآرام تبدیل شود.

در این میان دولت جنزوری و همچنین نظامیان مصری نه تنها نقشی در آرام کردن تنشها نداشته اند،بلکه با اقدامات خود موجبات آزار ملت مصر را نیز فراهم کرده اند .جماعت اخوان المسلمین مصر برکناری دولت کنونی را خواستار شد و برای تشکیل دولتی ائتلافی به ریاست رهبران این جماعت در مصر اعلام آمادگی کرد. «محمد غزلان» سخنگوی رسمی جماعت

یک مقام مسئول نظامی مصری برخی گزارش ها مبنی بر قصد این دولت برای کناره گیری از قدرت را رد کرد و در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرده است که دولت جنزوری تا زمان مناسب برای انتقال قدرت، همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

اخوان المسلمین خواستار استعفای دولت «الجنزوری» شد و اعلام کرد که این جماعت برای تشکیل دولتی ائتلافی به ریاست رهبران اخوان المسلمین آماده است.

اما یک مقام مسئول نظامی مصری برخی گزارش ها مبنی بر قصد این دولت برای کناره گیری از قدرت را رد کرد و در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرده است که دولت جنزوری تا زمان مناسب برای انتقال قدرت، همچنان به کار خود ادامه خواهد داد
.برخی منابع از دیدار قریب الوقوع مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با رهبران شورای عالی نظامی به منظور جلوگیری از محاکمه فعالان آمریکایی که ممنوع الخروج شده اند خبر دادند.از سوی دیگر، «حسین طنطاوی» رئیس شورای نظامی مصر با «احمد ابراهیم الطاهر» رئیس مجلس سودان دیدار کرد. 
الطاهر در این دیدار ابراز امیدواری کرد که تحولات دموکراتیک مصر کامل شود.این در حالی است که درگیری ها در اطراف وزارت کشور مصر مجددا از سر گرفته شد. این درگیری ها میان اهالی منطقه عابدین و تظاهرات کنندگان رخ داد که طی آن تعدادی

واقعه تاسفبار مسابقه فوتبال در شهر «پورت سعید» که منجر به کشته شدن 75 نفر که اغلب آنها از طرفداران باشگاه «الاهلی» بودند، شد نشان داد که کابینه کنونی در اداره کشور شکست خورده است.

زخمی شدند.

مقتولین اخوان المسلمین به درستی معتقدند که پس از بحران های پیاپی در مصر، این طبیعی است که دولت جنزوری استعفا دهد. واقعه تاسفبار مسابقه فوتبال در شهر «پورت سعید» که منجر به کشته شدن 75 نفر که اغلب آنها از طرفداران باشگاه «الاهلی» بودند، شد نشان داد که کابینه کنونی در اداره کشور شکست خورده است.بر همین اساس بهترین حزب برای تشکیل دولت، حزبی است که بیشترین آرا را در انتخابات اخیر کسب کرده است.حزب «آزادی و عدالت» وابسته به اخوان المسلمین در انتخابات پارلمانی اخیر کشور بیشترین آرا و 235 کرسی را به خود اختصاص داد.
لازم به ذکر است که تل آویو و واشنگتن به شدت از پیروزی اخوان المسلمین در انتخابات سراسری مصر نگران هستند .
معاون بنیامین نتانیاهو از شوکه شدن سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی نسبت به انقلاب مردم مصر خبر داده است . 
بر اساس اظهارات معاون نتانیاهو سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی از اعتراض های

معاون بنیامین نتانیاهو از شوکه شدن سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی نسبت به انقلاب مردم مصر خبر داده است .

مردمی علیه نظام حسنی مبارک، رئیس جمهور برکنار شده مصر شوک زده شده و حوادث مصر، اسرائیل را در مقابل احتمال های جدیدی قرار داده است. 
ملت مصر پس از پیروزی اخوان المسلمین در انتظار لغو پیمان کمپ دیوید و قطع رابطه کامل با رژیم صهیونیستی هستند.
اقدامی که اخوان المسلمین باید آن را در اولویت سیاست خارجی خود قرار دهد . 

پیمان کمپ دیوید پس از دوازده روز مذاکرات مخفی و با میانجی گری ایالات متحده در کمپ دیوید که یکی از استراحتگاه های مقام ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا است نهایی شد و در 17 سپتامبر 1979 با حضور جیمی کارتر، رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا درکاخ سفید به امضای نهایی رسید.
پیمان کمپ دیوید اولین پیمان صلح میان طرفین جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی بود که به صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی انجامید.

نظرات بینندگان