کد خبر: ۲۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰

تولید گریس از بطری‌های آب و نوشابه در شیراز

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: برای نخستین بار در کشور، نخبگان شرکت گاز این استان از بطری‌های آب و نوشابه گریس‌های آب‌بند و روانکار تولید کردند.

سعید مومنی امروز در حاشیه برپایی نمایشگاه «ما توانسته‌ایم»  اظهار داشت: این گریس‌ها با گریس‌های مرسوم در بازار که برای روانکاری بلبرینگ‌ها به کار گرفته می‌شود متفاوت است.

وی ادامه داد: گریس‌های آب‌بند و روانکار برای نخستین بار توسط محمود طالبان‌پور یکی از متخصصان شرکت گاز استان فارس تولید شده است.

مومنی تصریح کرد: ماده اولیه که در ساخت این گریس استفاده می‌شود بطری‌های آب معدنی و نوشابه‌ها هستند که به وفور در جامعه یافت می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: حرکت ارزشمند این متخصص شرکت گاز استان فارس در تبدیل یک ماده آلاینده محیط زیست قابل استفاده در صنعت برای ما یک افتخار بوده و نمونه باز ما توانسته‌ایم است.

مومنی همچنین به دیگر اختراع‌های متخصصان شرکت گاز استان فارس اشاره و از مهم‌ترین آن را ساخت شاتاف ولوو (شیرهای قطع جریان)، سیفتی ولو الکترونیکی (شیرهای ایمنی) و جریان‌سنج توربینی الکترونیکی سیالات با فناوری کامل بومی عنوان کرد.

وی همچنین به فعالیت‌های اداره گاز استان فارس در 33 ساله انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: تا سال 57 تنها یک روستای فارس از نعمت گاز طبیعی برخوردار بود که تا پایان دی ماه 90 به 817 روستا افزایش یافته است.

مومنی افزود: در افق چشم‌انداز 1404 پیش‌بینی می‌شود 90 درصد روستاهای واجد شرایط گازدار شوند.

وی ادامه داد: تا سال 57 کمتر از 24 هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند که این تعداد تا پایان 90 به 873 هزار مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس بیان داشت: مصرف گاز استان فارس در سال 57 حدود 900 میلیون متر مکعب بود و تا پایان سال گذشته به 9 میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان