کد خبر: ۲۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰

اهمیت انتخابات

اهمیت انتخابات مجلس از این جهت است که حضور شما در پای صندوقهای رای بارزترین مظهر حضور مردمی است و این پشتوانه انقلاب و کشور است . (24 بهمن 1382)

 

انتخابات مجلس مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود و کشورشان است ؛ چون مجلس مرکز قانونگذاری است . قانون یعنی جاده ای که باز می شود تا مسئولان اجرایی از آن جاده حرکت کنند و با تلاش خود گوشه و کنار و زوایای کشور را آباد و اصلاح کنند . این جاده بازکنی به عهده قانون است و قانون را هم نماینده شما در مجلس وضع می کند . (24بهمن1382)

 

انتخابات یک نمایشگاه است برای نشان دادن عزم و رشد ملی ملت ایران ، استقامت ملت ایران ، دانائی و هوشیاری ملت ایران ، پایبندی ملت ایران به نظام مردم سالاری دینی (12 دی 1386)

 

مردم می دانند که حضور آنها در انتخابات مایه ی قدرت و ابهت بین المللی آنهاست . دشمنان این را نمی خواهند . آنها می خواهند مردم در انتخابات شرکت نکنند تا این نشانه ی رو گردانی مردم از نظام اسلامی باشد و نظام اسلامی به این وسیله ضعیف بشود و آنها بتوانند به ملت و کشور و دولت و همه فشار وارد کنند . (22 اسفند 1386)

 

انتخابات یک عرصه ظهور و بروز وحدت ما ، عقلانیت ما ، شعور ملی ما میتواند قرار بگیرد . بعضی خیال می کنند انتخابات ، زمزمه های انتخابات ، فضای انتخاباتی  ، مایه ی اختلاف است ؛ نه ، میتوانند مایه ی اتحاد باشد ؛ می تواند تشجیع کننده ی به سرعت عمل و پیشرفت باشد ، با رقابت مثبت (21 مهر 1386)

 

انتخابات مانع توطئه ها و جلوگیر خباثتهای دشمنان نسبت به این کشور است  ؛ لذا می خواهند انتخابات برگزار نشود . این راهبرد کلی آنهاست . (15 بهمن 1382)

 

انتخابات اگر به صورت مطلوب انجام گیرد ، آینده را تضمین و امنیت کنونی را هم تامین می کند . انتخابات مطلوب کدام است؟ انتخابات مطلوب انتخاباتی است که سالم ، آزاد و طبق قانون برگزار شود ؛ انتخاباتی که مردم با شور و نشاط در آن شرکت کنند ؛ انتخاباتی مه به عنوان وظیفه دینی ، همه مردم خود را موظف به برگزاری باشکوه آن بدانند . این انتخابات می تواند به معنای حقیقی کلمه ، مجلسی مطلوب برای کشور تدارک ببیند . (25 آذر 1382)

 

انتخابات ، فقط یک پدیده سیاسی نیست . انتخابات ، مظهر حضور مردم ، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است . از نظر مردم دنیا و تحلیلگران و سیاستگذاران عالم ، آن نظامی مستحکم است که تعداد بیشتری از مردمش در هنگام انتخابات پای صندوقها بیایند و رای بدهند . این نشانه استحکام یک نظام است . (26 بهمن 1378)

 

مسئله ی انتخابات خیلی مهم است . یکی از نمونه های عظمت این نظام ، همین انتخابات است . برای همین هم هست که انتخابات ملت ایران این پدیده ی به این وضوح را انکار می کنند . مردم سالاری ، این چیزی واضح را که وابسته ی به انتخابات مردمی است دشمنان عنود و لجوج انکار می کنند . چرا ؟ چون می دانند که این یکی از آن شاخصه های مهم پیروزی ملت ایران است . (19 دی 1386)

نظرات بینندگان