کد خبر: ۲۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

بداخلاقی های انتخاباتی در استان فارس شروع شد

طی چند روز گذشته٬ یکی از سایت های انتخاباتی که مدتی است فعالیت های خود را آغاز کرده است٬ در نامه ای عجیب! که از سوی جوانان(!!!) شیرازی نگاشته شده است٬ برخی مطالب را در خصوص یکی از چهره های اصولگرای استان مطرح کرده است که حقیقتا جای تاسف دارد.

شیرازه - فضای کنونی انتخابات در کشور به گونه ای است که همه جبهه ها بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید بسیار می ورزد اما سایت های آن ا معمولا کمتر از این توصیه بهره مند شده و با کوچکترین مساله ای٬ برخی مسائل را مطرح می سازند که در شان انتخابات در کشوری اسلامی نیست.

 

بعضا دیده شده است که کوچک ترین اختلاف نظری میان دو رقیب٬ به یک مساله تریبونی و رسانه ای تبدیل شده و بهانه ای برای بیان برخی مسائلی شده است که حقیقتا زشت و ناپسند است.

 

در این میان اما نامه های سرگشاده جایگاه بدتری دارند. اگرچه براساس روال انتخابات های گذشته باید منتظر برخی شب نامه ها و نامه های سرگشاده از سوی حامیان یک کاندیدا به رقیب خود بود٬ اما در استان فارس این عمل خیلی زودتر و قبل از این که وارد ایام رسمی تبلیغات شویم٬ رخ داده است.

 

اگرچه شیوه شیرازه در انتخابات صرفا مباحث گفتمانی بوده و رای به اصلح را به جای رای به لیست٬ تبلیغ خواهد کرد اما بی اخلاقی های انتخاباتی مساله ای نیست که بشود در مقابل آن سکوت کرد.

 

طی چند روز گذشته٬ یکی از سایت های انتخاباتی که مدتی است فعالیت های خود را آغاز کرده است٬ در نامه ای عجیب! که از سوی جوانان(!!!) شیرازی نگاشته شده است٬ برخی مطالب را در خصوص یکی از چهره های اصولگرای استان مطرح کرده است که حقیقتا جای تاسف دارد. این نامه با بزرگنمایی های بی اساس٬ سعی در تخریب چهره ایشان را داشته است تا جایی که در یکی از بندها از ایشان سوال می پرسد که چرا قبل از فتنه٬ در خصوص فتنه سکوت کرده است!!!

شیرازه اگرچه خود به برخی مواضع و حرکت های این برادر اصولگرا انتقاداتی دارد اما این گونه حرکت های قبیح را که در اسم سوال  نقد اما به نیت تخریب انجام می شوند٬ محکوم می کند.

 

اما برای ممانعت از این امور٬ از آن جا که شورای نگهبان اعلام کرده است که فعالیت های تبلیغی کاندیداها را رصد می کند٬ به نظر می رسد پلیس فتا می تواند در این زمینه موثر واقع شود. پلیش فتای استان فارس طی چند مدتی که از تاسیس آن می گذرد نشان داده است که قابلیت ها به خصوصی دارد که حقیقتا جای تقدیر دارد. این گروه تخصصی می تواند با پیگیری امور تبلیغی در فضای مجازی٬ حامیان و دست اندرکاران سایت هایی که در تبلیغات٬ بی اخلاقی می کنند را مشخص کرده و به شورای نگهبان اعلام نماید.

نظرات بینندگان