کد خبر: ۲۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

حذف زنان در رقابت های انتخاباتی شایسته نیست

نماینده مردم فارس درمجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه حذف زنان در رقابت های انتخاباتی شایسته نیست، گفت: چنین حذفی به اصیل تر شدن منتخبین نمی انجامد.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله حائری شیرازی با انتشار مطلبی به نقل از وی اعلام كرده است : كسانی كه گمان می كنند حذف زنان در رقابت های انتخاباتی به اصیل تر شدن منتخبین می انجامد باید بیاندیشند چرا امام راحل عضوهیات اعزامی برای ابلاغ حركت انقلاب اسلامی به گورباچف را یك نماینده مجلس زن قرار داد .

وی ادامه داد : امام می خواست نماینده شدن زنان را در مجلسی كه انقلاب اسلامی آن را به وجود آورده به رخ بلوك شرق وغرب بكشد.

آیت الله حائری شیرازی گفت : امروز كه سازمان های بین المللی كنوانسیون حقوق زنان را مطرح كرده اندجواب شایسته به آنها چیست؟ دیده نشدن زنان انقلابی و روشن بین اسلامی چیزی جز بد بینی به عدالت اسلامی و عدم تكریم بانوان به ارمغان نخواهد آورد مردم سالاری دینی چنین نظری را بر نمی تابد.مهم اعتقادات روشن و بینش سیاسی وسیع و قدرت خلاقه برای طرح برنامه های اجتماعی فرهنگی سیاسی و اقتصادیست.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه كرد : اگر زنان چنین توانایی داشته باشند و مردانی در این توانمندی ها كم بیاورند و فقط به این دلیل كه از طایفه ذكورند مطرح شوند این كمال بی عدالتی است و زنان توانا تنها به دلیل این كه از طایفه نسوان هستند از پشتیبانی رهبران جامعه محروم بمانند، عدالت نیست .

وی گفت:نمایندگی مجلس قوامیت نیست، وكالت است قوامیت ازشوون رهبری است زیرا ولایت الله است و فقیه عادل ظل الله است ،سرنوشت وكیل به دست موكلین خوداست مجلسیان ذكورهم اگر از ناحیه رهبر بزرگوار مامور به كاری ولایتی شوند از خود اعمال ولایت نمی كنند زنان هم اگر در شئون مربوط بخود مامور به اعمال ولایت شوند قیم وقوام نیستند بلكه مامورند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان