کد خبر: ۲۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

پیامک‌های کذب انتخاباتی؛‌چه کسی نظارت می‌کند؟

در روز اول تبلیغات یعنی پنج شنبه٬ یکی از کاندیداهای گم نام که واقعا چهره ای شناخته شده در شیراز محسوب نمی شود٬ در پیامکی نوشته بود: طبق آخرین نظرسنجی ها٬ دکتر ... بالاترین آرا را در شیراز کسب خواهد کرد.

شیرازه -  از روز پنج شنبه که تبلیغات انتخاباتی همزمان با کل کشور در شیراز نیز آغاز شده است٬ پیامک های تبلیغاتی یکی از اصلی ترین مواردی است که مردم شیراز و استان فارس با آن روبرو هستند. اصلی ترین ویژگی این پیامک ها این است که بدون این که شخص به سراغ کاندیدای خاصی برود٬ این کاندیدا است که به سراغ او آمده و خود را به او معرفی می کند.

 

اما بعضا در این پیامک های تبلیغاتی و انتخاباتی٬ برخی جملاتی مشاهده می شود که حقیقتا کذب محض می باشد. به عنوان مثال در روز اول تبلیغات یعنی پنج شنبه٬ یکی از کاندیداهای گم نام که واقعا چهره ای شناخته شده در شیراز محسوب نمی شود٬ در پیامکی نوشته بود: طبق آخرین نظرسنجی ها٬ دکتر ... بالاترین آرا را در شیراز کسب خواهد کرد.

 این جمله کذب٬ در حالی است که اساسا نظرسنجی های صورت گرفته حالت عمومی نداشته و اینگونه نیست که در رسانه ها مطرح شود.

 

به نظر می رسد نظارت بر پیامک های تبلیغاتی باید یکی از اصلی ترین مواردی باشد که هئت نظارت بر انتخابات استان فارس باید آن را زیر نظر داشته باشد چرا که برخی از کاندیداها عرصه تبلیغات پیامکی را با عرصه رجز خوانی های کذب اشتباه گرفته اند!

نظرات بینندگان