کد خبر: ۲۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

جزئيات برگزاري انتخابات رايانه اي

رئيس ستاد انتخابات تهران كيفيت انتخابات رايانه اي در اين شهر را تشريح كرد.

سعيد احمدي شهركي در گفت وگو با مهر، تعداد شعب اخذ راي در نهمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي در تهران را 3 هزار و 251 شعبه اعلام كرد و با بيان اين كه تمام شعب اخذ راي در تهران مجهز به سيستم رايانه هستند، كيفيت بهره گيري از رايانه در فرآيند راي گيري در تهران را تشريح كرد.
رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: وقتي مي گوييم انتخابات در تهران رايانه اي است يعني در همه شعب اخذ راي، رايانه وجود دارد. فردي كه مي خواهد در تهران راي دهد با ارائه كارت ملي اش و چك كردن كد ملي اش، اينكه قبلا راي داده يا خير مورد بررسي قرار مي گيرد. وقتي اخذ راي تمام مي شود اطلاعات شعبه در آن سيستم رايانه ريخته مي شود و اطلاعات شعبه به طور مستقيم با نرم افزاري كه به وزارت كشور متصل است به وزارت كشور منتقل مي شود.
وي در پاسخ به اين كه «آيا كاغذ در راي گيري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در راي گيري رايانه اي حذف مي شود؟» گفت: خير، كاغذ در اين انتخابات هم سرجايش است.
رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران در عين حال خاطرنشان كرد: البته در وصف انتخابات رايانه اي، سيستم ديگري هم وجود دارد كه آراء نيز به صورت سيستمي زده شود كه آن اصلا در تهران فعلا امكان پذير نيست. چون در مونيتور فقط 10 نفر را نشان مي دهد اما تهران كه بيش از 500 كانديدا دارد، راي دهندگان بايد حداقل 30 دقيقه پاي رايانه بايستند و عكس ها را در مونيتور ببينند كه اين اصلا در تهران امكان پذير نيست.
احمدي شهركي درباره دستي يا ماشيني بودن شمارش آراء و نتايج انتخابات در تهران نيز گفت: شمارش آراء به صورت دستي اما جمع بندي نتايج مانند دوره هاي قبل به صورت ماشيني انجام مي شود.
رئيس ستاد انتخابات شهرستان تهران در ادامه اين گفت وگو تعداد شعبه هاي اخذ راي سيار در تهران را 284 شعبه اعلام كرد و گفت: سعي مي كنيم براي شعب سيار نيز يك سري لپ تاپ هماهنگ كنيم كه آن شعبات هم كامپيوتري باشند.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان