کد خبر: ۲۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

شیراز آماده استقبال از میهمانان نوروزی است

فرماندارشهرستان شیراز گفت: تمام مسوولان ، دستگاه ها و ارگان های دولتی این شهرستان آماده استقبال از زائران، گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

جواد زرین كلاه در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شیراز افزود: ظرفیت های نوروز می تواند بسیار با ارزش باشد و باید در این فرصت ، فضای امیدواری و طراوات به جامعه انتقال یابد.

وی ادامه داد: همچنین می توان از این فرصت برای بازگو كردن فرهنگ غنی اسلامی ایران و دستاوردهای انقلاب نیز استفاده كرد.

فرماندار شیراز با اشاره به جایگاه تاریخی و مذهبی شیراز اظهار داشت: با توجه به اینكه در سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران قرار داریم و همچنین وضعیت جغرافیایی منحصر به فرد شهرستان و میهمان نوازی شهروندان شیرازی، از مسوولان و اعضای كمیته های ستاد تسهیلات نوروزی انتظار داریم در ارائه خدمات خود به زائران نهایت سعی و تلاش خود را با بهره گیری از امكانات و پتانسیل های موجود بكار گیرند و زمینه حضور بیشتر مسافرین نوروزی را فراهم آورند.

زرین كلاه گفت: با توجه به قرار گرفتن حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) در شیراز، این شهرمقدس هرساله پذیرای زائران زیادی است و این حضور محدود به ایام نوروز نیست و به همین سبب مسوولان باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها، برای فراهم نمودن امكانات رفاهی برای زائران در ایام نوروز و بعد از آن استفاده كنند.

او اضافه كرد: یك خاطره به یادماندنی از سال جدید همراه با شوق و شور و هیجان كه باید درذهن مسافران و زائرانی كه از شهرستان های همجوار یا شهرهای دیگر به این منطقه می آیند بماند ، همانا سیمای به یادماندنی با فضای مناسب و معنوی خواهد بود كه ما باید آن را ایجاد كنیم.

فرماندار شهرستان شیراز اضافه كرد: درستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان باید یك طرح جامع تهیه شود به گونه ای كه دور نمای گردشگری و اهداف ستاد در آن مشخص باشد و طرح باید به شكلی طبقه بندی شده آماده شود تا پیام فرهنگی این شهرستان را به دیگر نقاط كشور و جهان برساند و شهرستان خود را با بازنگری ازهرحیث آماده پذیرایی و استقبال كنیم.

وی درمورد ارزیابی دستگاه های اجرایی شهرستان شیراز گفت : بر اساس برنامه های تدوین شده ، همه دستگاه های این شهرستان درطول ایام عید نوروز مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرند ، ضمن این كه هر مدیری باید ناظر خدمات ارائه شده توسط دستگاه متبوع خود باشد و همچنین نظارت عالیه ای توسط سازمان میراث فرهنگی به عنوان دبیرستاد تسهیلات سفر شهرستان شیراز صورت می گیرد و ملاك ارزیابی نهایی مدیران دستگاه های مختلف بر همین اساس است.

نظرات بینندگان