کد خبر: ۲۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۰

با 3 هزار مين دريايي چند ناو آمريكا منهدم مي شود

مركز مطالعات بين المللي و استراتژيك آمريكا با انتشار گزارشي از وضعيت نيروي دريايي آمريكا و ايران در خليج فارس و تنگه هرمز از وجود هزاران مين دريايي ايران ابراز نگراني كرد.

به گزارش عصر ايران در اين گزارش كه با عنوان ايران و توازن نظامي خليج فارس منتشر شده است با اشاره به اينكه ايران بين 2 تا 3 هزار مين دريايي هوشمند در اختيار دارد كه هر كدام از مين ها يك سر جنگي با وزن 660 پوند (قريب به 300 كيلو) دارد، مي نويسد: اين مين ها تهديدي جدي براي ناوهاي هواپيمابر آمريكايي در خليج فارس و تنگه هرمز هستند به نحوي كه هر كدامشان مي توانند يك سوراخ عظيم در بدنه اين ناوها ايجاد كنند.
اين گزارش مي افزايد جنگ مين ها مي تواند توازن برتري آمريكا را بر هم زده و با آغاز يك جنگ طولاني و اعصاب خردكن تانكرهاي نفتكش و نيز ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا (مستقر در بحرين) را در ريسك زيادي قرار دهد.
در اين گزارش با اشاره به تهديد ايران به بستن تنگه هرمز از قول صاحب نظران دفاعي و نظامي آمريكا مي نويسد: در صورت مين گذاري تنگه هرمز از سوي ايران، پاك سازي منطقه از اين مين ها زماني بيش از يك سال مي برد كه اين مسأله مي تواند رفت و آمد كشتي هاي بزرگ نفتكش را از منطقه تنگه هرمز مختل كرده و برخي از آنها را به مرور منهدم كند.

انتهایپیام/20

نظرات بینندگان