کد خبر: ۲۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۰

ضرورت نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان جهرم گفت: نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی از وظایف انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

 فاطمه مصلی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در جهرم اظهار داشت: این انجمن با محوریت نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی، خدمات پس از فروش و نیز طرح و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی پیرامون تخلفات اقتصادی تاسیس شده است.

وی افزود: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان سعی کرده است در راستای ارتقای سطح آگاهی مصرف کنندگان از طریق مشاوره و ارائه راهنمایی‌های لازم به مصرف کنندگان و نیز آموزش مصرف کنندگان از طریق رسانه‌های گروهی و انتشار اطلاعات مورد نیاز آن‌ها برای تهیه کالا و خدمات مورد نیاز فعالیت کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان جهرم  ابراز داشت: موضوع حمایت از حقوق مصرف کنندگان از جمله اهدافی است که دولت‌ها در راستای تامین منافع عمومی جامعه با اعمال سیاست‌های حمایتی خود از آنها در مقابل تولید و عرضه کنندگان کالا و خدمات دنبال می‌کنند و این مسئله هر روز با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های جدید چهره تازه‌ای به خود گرفته و ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند.

مصلی نژاد با بیان روند توسعه زیرساخت‌های اقتصادی جامعه خاطرنشان کرد: موضوع حمایت از حقوق مصرف کننده ایجاب می‌کند تدابیری اتخاذ شود تا تولیدکنندگان با احساس مسئولیت و انگیزه بیشتری در راستای رعایت حقوق مصرف کننده به تولید و عرضه کالاها بپردازد و یکی از راهکارهای عملی ایجاد انگیزه در تولید کنندگان برای رعایت حقوق مصرف کننده، تشویق‌های مستقیم و غیر مستقیم دولت از آنان است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان جهرم  بیان داشت: در همین راستا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تعامل با محافل علمی و مردمی هر ساله در نهم اسفند ماه به نام روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان همایش‌های مختلفی با اعلام ضوابط و شرایط خاصی اقدام به اعطای گواهی‌نامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان می‌کند تا از این طریق فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان را به نوعی در جامعه رواج دهد.

مصلی‌نژاد هدف از برگزاری و انتخاب روز نهم اسفند ماه به عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را،‌ کمک به ایجاد رقابتی سالم و تشویق بین واحدهای تولیدی و خدماتی در راستای حمایت موثرتر از حقوق مصرف کنندگان دانست و گفت: پرداخت یارانه، قیمت‌گذاری،‌ توزیع،‌ کنترل و همچنین آگاه‌سازی مصرف کننده از نوع، حدود و چگونگی دستیابی به حقوق خود در زمانی که حقی از او ضایع می‌شود از اهداف تشکیل این انجمن است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان