کد خبر: ۲۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۰

800 هزار نهال در فارس کاشته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از کاشت 800 هزار نهال به مناسب هفته منابع طبیعی در سطح این استان خبر داد.

محمدکاظم بردار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته منابع طبیعی اظهار داشت: از این 800 هزار نهال 30 هزار نهال آن در ستادهای نماز جمعه شیراز و شهرستان‌های فارس در 12 و 19 اسفند ماه جاری توزیع می‌شود.

بردبار بیان کرد: نهال‌ها با توجه به وضعیت آب و هوایی این استان توزیع می‌شود که شامل نهال‌های سوزنی و پهن‌برگ است.

همچنین به مناسب هفته منابع طبیعی 9 طرح آبخیزداری با اعتباری افزون بر 7 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 14 میلیارد تومان اعتبار صرف اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان فارس شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس به برنامه‌های هفته منابع طبیعی اشاره و از مهم‌ترین آن را توزیع نهال، درخت‌کاری توسط گروه‌های دانش‌آموزی، مسؤلان و مردم، به‌ صدا درآمدن زنگ منابع ‌طبیعی، درخت‌کاری در 50 هکتار از منطقه کیان‌آّباد شیراز، اختصاص یک قطعه به خبرنگاران برای انجام درخت‌کاری، اجرای درخت‌کاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و درختکاری پیرامون بقاع‌ متبرکه عنوان کرد.

بردبار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیشترین تخریب و تصرف‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی مربوط به دستگاه‌های دولتی است، بیان کرد: نمی‌توان از سیستم‌های دولتی به ‌دلیل تخریب اراضی به مراجع قضایی شکایت کرد، چراکه پیگیری این موارد از طریق استانداری و با تعامل طرفین باید انجام شود و در این زمینه نیز نیازمند تعامل بیشتر مسولان ارشد این استان هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده به عرصه‌های جنگلی در استان فارس به‌ واسطه آتش‌سوزی‌ها است، گفت: امسال حجم آتش‌سوزی‌ها و خسارت‌های وارده در مقایسه با سال گذشته بسیار کاهش داشته به طوری که در شهرستان استهبان با قرقبانی‌هایی که صورت گرفت این خسارت‌ها با مشارکت مردم به صفر رسید.

به گزارش فارس، هفته منابع طبیعی امسال با شعار «منابع طبیعی پشتوانه جهاد اقتصادی» از 15 تا 21 اسفند ماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان