کد خبر: ۲۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۰

دانشگاه علوم پزشکی شیراز برتر کشوری شد

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای برنامه‌های سبا (سلامت بانوان ایرانی) و سما (سلامت مردان ایرانی) به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشوری انتخاب شد.

کارشناس مسؤل برنامه سلامت سالمندان و میان‌سالان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعد از ظهر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نخستین همایش کشوری سلامت مردان ایرانی، اول اسفند ماه جاری و به مناسبت هفته سلامت مردان در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد.

معصومه صفاری افزود: در این همایش دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به اجرای موفق برنامه‌های سلامت بانوان ایرانی (سبا) و سلامت مردان ایرانی (سما) در سال‌های ۸۹ و ۹۰ به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور انتخاب و از مسؤلان اجرایی برنامه‌ها با اهدای لوح قدردانی شد.

وی بیان داشت: با همکاری مشترک اداره میان‌سالان معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و انجمن متخصصان اورولوژی، هفته اول اسفند ماه هر سال به عنوان هفته ملی سلامت مردان انتخاب و نام‌گذاری شده است.

صفاری ابراز داشت: هفته سلامت مردان اقدام مثبتی در راستای حفظ و ارتقای سلامت مردان و جامعه است و می‌توان با اجرای برنامه‌هایی در زمینه سلامت مردان، گام‌های موثری برای حساس‌سازی و تبیین جایگاه فرهنگی سلامت در جامعه برداشت و از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی به ایجاد فرهنگ توجه به سلامتی قبل از بروز بیماری، پیشگیری‌های اولیه، تشخیص زودرس بیماری‌های خطرناک و بدون علامت در مردان کمک کرد.

به گزارش فارس، هفته سلامت مردان ایرانی (سما) سال جاری با شعار «سلامت خود را جدی بگیرید» با تاکید بر لزوم تلاش برای حفظ سلامت مردان با برگزاری نخستین همایش کشوری سلامت مردان ایرانی با حضور تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

انتهای پیام/‌

نظرات بینندگان