کد خبر: ۲۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۰

الرأی: رفتار ملت ایران قابل پیش‌بینی نیست

یک روزنامه کویتی در گزارشی از انتخابات پارلمانی ایران اعلام کرد که یکی از ویژگی‌های ایران غیرقابل پیش‌بینی بودن است... بر خلاف انتقادهایی که دارد ناگهان حضوری غیرمنتظره از خود نشان می‌دهد.

به گزارش شیرازه به نقل ازفارس، روزنامه الرأی کویت، در گزارشی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران پرداخت و آماری از انتخابات و همه‌پرسی‌های تاریخ جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

الرأی با بیان اینکه، «امروز میلیون‌ها ایرانی به پای صندوق‌های رأی می‌روند»، تاکید کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های ملت ایران این است که تحلیلگران و ناظران قدرت پیش‌بینی گام‌های آن را ندارند و نمی‌توانند مواضع مردم ایران را در قبال بیشتر انتخابات‌ها پیش‌بینی کنند.

الرأی افزود: این ویژگی شامل انتخابات پارلمانی دور جدید (امروز) نیز می‌شود. بارها پیش آمده است که ناظران از حجم حضور و نحوه انتخاب مردم غافلگیر شده‌اند.

این روزنامه کویتی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی مردم ایران نوشت: مردم ایران مردمی هستند که مدت زیادی ناخرسندی خود را از اوضاع اقتصادی یا اواضاع خدماتی نشان می‌دهد و در خصوص فضای آزادی‌های سیاسی و اجتماعی انتقاد می‌کنند تا جایی که تصویری ترسیم می‌کنند که گویی محبت مردم و نظام کاهش یافته است اما ناگهان مردم در مقابل چالش‌هایی که نظام با آن روبه‌روست [به صحنه] می‌آیند و معادلات را کاملا تغیییر می‌دهند و حضوری غیرمنتظره از خود نشان می‌دهد.

خبرگزاری آلمان نیز در این خصوص اعلام کرد که احتمال دارد، ساعات رای‌گیری تا چهار ساعت تمدید شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان