کد خبر: ۲۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

مشارکت شهرستان های فارس به بالای 80 درصد رسید

رئیس ستاد انتخابات استان فارس  با بیان اینکه  در شیراز مشارکت 50 درصدی بوده است و در شهرستانهای فارس این آمار به بالای 80 درصد رسیده است، گفت: تا چند ساعت آینده در مرحله تجمیع شعب آمار اعلام می شود.

فیروزآبادی، عصر امروز در نشست خبری در ستاد انتخابات استان فارس گفت: درانتخابات سه رکن اصلی و بزرگ « مردم، کاندیداها و مدیران اجرایی» برنده بودند.

وی افزود: این حماسه باشکوه باعث انسجام در جامعه و وابستگی و تعلق خاطر بیش از پیش مردم به نظام اسلامی شد که تأثیر بسیار زیادی در اقتدار ملی نظام در سطح منطقه و جهان  داشت.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم همراه با بینش و اخلاق سیاسی نشان از ظرفیت بالای مردم داشت.

فیروزآبادی در ادامه با اشاره به برگزاری پرشکوه انتخابات در استان فارس گفت: انتخابات در 15 حوزه انتخابیه در فارس برگزار شد که با رقابت همراه با رفاقت بود.

وی رعایت اخلاق و قانون را بسیار تاثیرگذار و آموزنده دانست و بیان کرد: اثرات شور و نشاطی که در جامعه ایجاد شد تا مدتها باقی خواهد ماند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با ارزیابی مثبت هیأت اجرایی در اانتخابات، گفت: در واقع برگزار کننده انتخابات خود مردم در قالب هیات های اجرایی بودند.

فیروزآبادی با بیان اینکه هیات اجرایی در جریان انخاباتی کنترل و بازرسی دقیقی داشته است،  خاطرنشان کرد: از نظر میزان مشارکت همچنان منتظر اعلام ستاد انتخابات کل کشور هستیم، اما در این دوره از انتخابات شاهد حضور باشکوهتری نسبت به دوره هشتم مجلس بوده ایم.

وی گفت: آمار نتایج اطلاع رسانی باید دقیق و شفاف باشد؛ چراکه بار حقوقی دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس تصریح کرد: آمار رسمی وزارت کشور براساس آمار فرمانداری ها صورت می گیرد و بایستی مراحل رسمی طی شود.

فیروزآبادی با بیان اینکه به اعداد و آمار قطعی رسیده ایم، گفت: تا چند ساعت آینده در مرحله تجمیع شعب آمار اعلام می شود.

وی بیان کرد: از 15 حوزه انتخابیه در فارس دو حوزه انتخابیه « شیراز» و « آباده، بوانات و خرم بید» به مرحله دوم راه پیدا کرده اند که بر طبق قانون انتخابات، یک ماه پس از اعلام نتایج مرحله دوم برگزار می شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس خاطرنشان کرد: در شیراز مشارکت 50 درصدی بوده است و در شهرستانهای فارس این آمار به بالای 80 درصد رسیده است.

فیروزآبادی با اشاره به درگیری های انجام شده در بین طرفداران کاندیداها در برخی حوزه های فارس که به جرح و حتی در موردی به قتل منجر شده است، بیان داشت: این مسئله ربطی به کاندیداها ندارد؛ چرا که از نظر حقوقی هرکس مسئول فعل و عمل خود است و باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه کاندیداها با فرهنگ سیاسی بالا در تمامی موارد همکاری خوبی داشته اند، گفت: نامزدها در صورت هر نوع شکایت و اعتراضی، می توانند ظرف یک هفته مورد شکایت یا اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری انتخابات جایگاهی است که از نظر قانونی، فرمانداران سراسر کشور نقش اصلی آن را ایفا می کنند و صورت جلسات امصاشده توسط فرمانداران، مستقیماً به وزارت کشور فرستاده می شود.

فیروزآبادی همچنین جمع آمار مأخوذه شیراز را 511424 رأی ذکر کرد.

نظرات بینندگان