کد خبر: ۲۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰

خود اسرائيل در نقشه آينده جهان جايي ندارد

در پروتکل‌های صهیونيستي به‌طور صریح آمده است که هیچ انسانی به جز یهودیان حق زندگی بر روی کره زمین را ندارد و اگر هم افرادی حق زندگی در سایه حکومت جهانی صهیونیسم را پیدا می‌کنند، باید از آنها به عنوان برده و افراد فرودست استفاده کرد

بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حمله اسرائیل به کشور لبنان، گفت: «بله! این، یک مساله پنهان و مخفی نیست و این اقدام با پشتیبانی نیروهای نظامی امريكا در خلیج فارس انجام خواهد شد و به همین علت است که آن‌ها (لبنانی‌ها) در حالت فوق‌العاده به‌سر می‌برند. اما در این صورت، شما قبل از پرسیدن سؤال، باید نگاهی به نقشه جدید بیندازید و ببینید که دیگر ملتی با این نام (لبنانی) وجود ندارد.»

این اظهارات نخست وزیر اسرائیل که با واکنش تند میشل سلیمان رئیس‌جمهور لبنان روبرو شده، جدیدترین مهر تاییدی است که بر پای تئوری "از نیل تا فرات" سران رژیم صهیونیستی خورده است؛ نظریه‌ای که پایه و مبنای تشکیل این رژیم جعلی در منطقه را تشکیل می‌دهد و بر همین اساس است که گسترش بیداری اسلامی در منطقه به‌ویژه در کشورهای عربی و به‌طور خاص در کشور مصر، با ابراز نگرانی شدید مقام‌هاي اسرائیل همراه شده است. شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی سال گذشته و در آغاز شکل‌گیری انقلاب اسلامی مردم مصر علیه حکومت حسنی مبارک، به شدت در خصوص وقایع داخلی مصر ابراز نگرانی کرده بود و آن را سرآغاز تضعیف و سقوط رژیم صهیونیستی دانسته بود که امريكا و سایر هم‌پیمانان اسرائیل باید جلوی پیشرفت و گسترش آن را بگیرند.

این ادعای جسورانه نتانیاهو مبنی بر پاک کردن و حذف نام لبنان از روی زمین درحالی صورت می‌گیرد که سخنان رئیس‌جمهور کشورمان درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و سوالاتی که وی در این زمینه مطرح کرده بود، با واکنش تند سازمان ملل روبرو شد و حتی در شورای امنیت سازمان ملل هم قطعنامه‌ای در حمایت از اسرائیل و علیه ایران به تصویب رسید؛ در حالی که احمدی‌نژاد تنها خواستار پاسخ به این سوال شده بود که اگر داستان هولوکاست را واقعی نیز فرض کنیم، چرا فلسطین و مردم این منطقه به جای کشور آلمان نازی باید تاوان آن را بدهند؟ با این حال، اظهارات صریح نتانیاهو درباره لبنان و اعلام شفاف تلاش این رژیم برای نابودی ملت لبنان و حذف آن از روی کره خاکی، تاکنون با هیچ واکنشی از سوی نهادهای بین‌المللی روبرو نشده و آن‌ها همچون ماجرای جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان، به طور مطلق دست به سکوت زده‌اند؛ سکوتی که طعم حمایت از جنایات این رژیم را در منطقه دارد.

در عين حال، رییس جمهوری لبنان در واكنش به اظهارات ماجراجويانه نتانياهو تاكید كرد: «این گفته نتانیاهو كه لبنان در نقشه جدید جهان وجود نخواهد داشت، بر اسراییل منطبق می شود و آنها خود در نقشه آینده منطقه و جهان جایی نخواهند داشت چرا كه آینده منطقه از آن نظام های تعددگرا و روشنفكر خواهد بود؛ نه نظام های نژادپرست و انزوا طلب.»

شاید اکنون بتوان علت تلاش مضاعف و فضاسازی رسانه‌ای صهیونیست‌ها برای خلع سلاح حزب‌الله لبنان را بهتر فهمید؛ اقدامی که قطعا با وجود گروه‌های خائن و خودفروخته در داخل کشور لبنان، به بی‌دفاع ماندن این کشور در برابر حمله نظامی اسرائیل علیه خاک این کشور خواهد انجامید. به همین دلیل است که نیروهای حزب‌الله در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی حضور جدی و با آمادگی بالا دارند.

جالب اینجاست که چندی پیش شیخ حمد ابن خلیفه آل ثانی امیر قطر تایید کرد که حمایت مالی از پروژه‌های رژيم صهيونيستي علیه خط مقاومت در منطقه -به طور خاص علیه سوریه و حزب‌الله لبنان- را برعهده دارد و از تغییر حکومت در سوریه و خلع سلاح حزب‌الله در لبنان به طور جدی حمایت می‌کند.

اظهارات تهدیدآمیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه یک کشور مستقل جهان، در حالي است که این مواضع عجیب و ضد بشری مقام‌هاي رژيم صهيونيستي که تنها کشور دارای بمب هسته‌ای در منطقه است، با هيچ واکنش جدی از سوی نهادها و سازمان‌های بین‌المللی روبرو نمی‌شود اما شورای امنیت سازمان ملل برای سوال‌هاي منطقي رئیس‎جمهور ایران در مورد ماهیت و نحوه تشکیل یک رژیم نامشروع و اشغالگر، قطعنامه سنگین و فوری صادر می‌کند.

البته نیروهای نظامی اسرائیل یک‌بار در زمینه حمله به لبنان محک خورده‌اند و به اذعان خود صهیونیست‌ها نشان داده‌اند که حتی توانایی مقابله با یک ارتش پارتیزانی حزب‌الله را هم ندارند و در جریان جنگ 33 روزه با حزب‌الله، با یک شکست مفتضحانه بدرقه شدند؛ شکستی که حتی تانک‌های فوق پیشرفته «مرکاوا» هم قادر به جبران آن نبود.

در عين حال،‌ به نظر مي‌رسد اظهارات نتانیاهو را بايد عقده‌گشایی ناشی از فشار روانی گسترش و دامنه‌دار شدن بیداری اسلامی در خاورمیانه و همچنین اعتصاب‌هاي گسترده در سرزمین‌های اشغالی و بحران اجتماعی ناشی از آن نيز ارزیابی كرد.

انتهای پیام/80

نظرات بینندگان