کد خبر: ۲۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰

برپایی جشنواره بزرگ سفره‌های هفت سین در شیراز

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار شیراز از برگزاری جشنواره بزرگ سفره‌های هفت سین در این شهر خبر داد.

محمد فرخ‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره همزمان با افتتاح نخستین باغ خانواده شیراز در بلوار امیر کبیر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این باغ‌ها آموزش‌های مختلف خانوادگی به شهروندان ارائه می‌شود، ابراز داشت: این جشنواره 26 اسفند ماه امسال به مدت یک روز در باغ خانواده شیراز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز تصریح کرد: سه باغ دیگر نیز مناقصه آن برگزار شده که با نظارت در سال آینده اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدیم باغ‌های خانواده در اقتصاد مردم مهم است و به عنوان یکی از ارکان‌های اجتماع ایجاد آن در شیراز ضروری بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های این معاونت در تعطیلات نوروز اشاره و مهم‌ترین آن را برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کمپ زیبا شهر، بوستان جنت و ارتش، جشنواره بادبادک‌ها در دوم و چهارم فروردین ماه از ساعت 16 تا 18، توزیع بسته‌های فرهنگی در شهر و برپایی سفره هفت سین در گلزار شهدای شیراز از 29 اسفند ماه تا سوم فروردین ماه عنوان کرد.

فرخ‌زاده بیان داشت: برای معرفی بیشتر شیراز و اشاعه حرم سوم اهل بیت (ع) از فاصله 20 کیلومتری ورودی‌های شهر نیز تابلوهای حرم مطهر نصب می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌های نوروز امسال که توسط حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز برگزار می‌شود را برپایی موزه‌ها، نمایشگاه صنایع دستی و عکس شیراز، برپایی تورهای گردشگری به همراه راهنمای گردشگری از کمپ‌های نوروزی، برپایی تورهای گردشگری برون استانی، نصب 150 تابلو حرم‌های مطهر، و برگزاری مسابقه پیامکی برای شهروندان و مسافران نوروزی برشمرد.

فرخ‌زاده بیان داشت: در تمام ایام نوروز ویژه‌نامه شهر راز نیز با 100 هزار نسخه چاپ و به صورت روزانه در اختیار شهروندان و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

معاون شهردار شیراز از دیگر برنامه‌های نوروز امسال را برگزاری موزه سکه‌های قدیم پیش و بعد از اسلام، توزیع سی دی و بروشورهای آموزشی، تبلیغات محیطی شهر با عنوان شهر کار و تلاش و مسابقه بزرگ شهروندی با کتاب‌های آموزش اخلاقی عنوان کرد.

وی از راه‌اندازی سامانه مستقل معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز خبر داد و بیان داشت: با این سامانه به دنبال معرفی شیراز به شهروندان و پیگیری مطالبات مختلف آن هستیم.

این مسؤل در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: از این پس دیگر در فرهنگ‌سراها، محله‌ای کار نمی‌کنیم و معتقدیم شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باید همواره در خدمت هم‌استانی‌ها باشد.

معاون شهردار شیراز ابراز داشت: معرفی شهر شیراز و ظرفیت‌های آن را دنبال می‌کنیم و خواهرخواندگی سه شهر قونیه در ترکیه، شهر پچ در مجارستان و لاهور پاکستان که از بعد معنوی نزدیک به یکدیگر هستند را در برنامه‌های سال آینده دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان