کد خبر: ۲۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰

پیامدهای چهارشنبه سوری

اگر می خواهید جشن چهارشنبه سوری را با خیر و خوشی بگذرانید و سال نو را به کام خود و خانواده تان تلخ نکنید حتما از پیامدهای یک چهارشنبه سوری پرخطر آگاه شوید.

 

رئیس اداره آموزشی های شهروندی منطقه 20 گفت: با توجه به اینکه اجرای مراسم چهارشنبه سوری بنا به سنت قدیم ما ایرانی ها با آتش بازی همراه است که این خود هیجان بسیاری را به جوانان و نوجوان القا می کند، درصدد برآمدیم تا جوانان را نسبت به پیامدهای این جشن آشنا کنیم.

برزگر در ادامه تصریح کرد: در همین راستا نسبت به طراحی‌، چاپ ‌و توزیع،‌10 هزار برگ بروشور و هزار سی دی آموزشی با موضوع پرهیز از رفتارهای پرخطر ویژه چهارشنبه آخر سال اقدام کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوجوانان به دلیل هیجانی که این جشن دارد از پیامدهای آن آگاه نیستند و یا اهمیتی بدان نمی دهند تصمیم گرفتیم تا با برگزاری تئاتری های آموزشی با موضوع از مواد محترقه و همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی با همین موضوع با همکاری و مشارکت انجمن حمایت از آسیب دیدگان بینایی و دانشکده علوم پزشکی مدارس پسرانه منطقه نوجوانان را بیشتر با پیامدهای این جشن آگاه کنیم.

برزگر اظهار داشت: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال می رسیم هر زمان خانه تکانی که این مسئله نیز خود همواره برای خانم ها مشکلاتی را پدید آورده و گاها دچار آسیب های بدنی هم شده اند.

کارگاه های آموزشی با موضوع اصول صحیح خانه تکانی شب عید در سراهای محله منطقه برگزار کردیم.

وی در پایان به اقدامات این اداره در راستای طرح استقبال از بهار‌،اشاره کرد و خاطرنشان کرد:

توزیع بروشور با موضوع روش کاشت نهال،برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع مبارزه با جانوران موذی و همچنین توزیع کتابچه های آموزشی به تعداد 5 هزار عدد را می توان از دیگر اقدامات این اداره برشمرد


نظرات بینندگان