کد خبر: ۲۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

امسال 6 میلیون دلار محصولات لبنی از فارس صادرشد

مدیرعامل شرکت شیر پگاه فارس گفت: در سال جاری 6 میلیون دلار محصولات لبنی از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

محمد امین حنیف‌پور عصر دوشنبه در حاشیه بازدید استاندار فارس از شرکت شیر پگاه فارس اظهار داشت: محصولات لبنی شیر پگاه فارس به کشورهای جهان به ویژه قطر، امارات متحده عربی، افغانستان و تاجیکستان صادر می‌شود.

حنیف‌پور خاطرنشان کرد: موفقیت شرکت شیر پگاه، علاوه بر نیروی انسانی کارآزموده و مجرب، استفاده از تجربیات واحدهای صنعتی و تولیدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه  لبنیات در دنیا به عنوان محصول استراتژیک معرفی شده است، گفت: سرانه مصرف لبنیات در استان فارس 92 کیلوگرم و در کشور 85 کیلوگرم بوده که میانگین مصرف این محصول در دنیای پیشرفته 350 تا 400 کیلوگرم است.

حنیف‌پور سن پوکی استخوان در خانم‌ها را بین 40 تا 45 سال برشمرد و افزود: پوکی استخوان در خانم‌های ایرانی با نرم جهانی دنیا فاصله بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: با آموزش صحیح در مصرف مواد غذایی و محصولات لبنی شاهد کاهش پوکی استخوان در کشور و جهان هستیم.

این مسئول اضافه کرد: مهم‌ترین فعالیت شیر پگاه در دو سال گذشته، افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه فرآورده‌های پودری، کسب عنوان واحد نمونه استاندارد در سطح ملی برای دومین بار از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، انتخاب مسئول کنترل کیفیت نمونه کشوری، توزیع 5 میلیون پاکت شیر به دانش‌آموزان و توجه به نیروهای متعهد و متخصص به ویژه کارکنان بسیجی بوده است.

در ادامه استاندار فارس اظهار داشت: اگر صنابع به سوی کاهش مصرف انرژی مدیریت شود، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید در صنعت می‌شویم.

حسین صادق عابدین خاطرنشان کرد: در اختیار گذاشتن تجربیات صنایع موفق در بخش تولید، صادرات و نیروی انسانی، رشد و ترقی را در صنایع استان فارس افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در مجموعه شیر پگاه از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است، افزود: با تعامل بین واحدهای تولیدی و صنعتی، روند توسعه در زیرساخت‌های اقتصادی توسعه می‌یابد.

استاندار فارس تصریح کرد: تامین آب، برق و گاز در صنایع مهم بوده چراکه انرژی عامل حرکت و تولید است.

صادق عابدین خاطرنشان کرد: برای تامین برق و انرژی، باید نیروگاه‌های جدیدی احداث تا برق منطقه تامین شود.

وی افزایش محصولات لبنی را در سلامتی و بهداشت جامعه بسیار مفید دانست و گفت: برای تقویت نهاده‌های دامی، افزایش قیمت در تولید شیر و محصولات لبنی باید موقتی باشد.

استاندار فارس بیان کرد: سال جدید برای کشور به ویژه استان فارس، توام با موفقیت کار و تلاش در زیرساخت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

به گزارش فارس، استاندار فارس و هیئت همراه از قسمت‌های مختلف شیر پگاه بازدید و برای توسعه این شرکت و واحد تولیدی راهکارهایی را ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان