کد خبر: ۲۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۱

رشد 27 درصدی سفرهای نوروزی در ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سفرهای نوروزی در سال جاری، نسبت به زمان مشابه سال گذشته 27.9درصد رشد داشته است.

منوچهر جهانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری، ستاد مرکزی سفرهای کشور، تعامل بسیار خوبی با ارگان‌های دولتی و غیردولتی داشته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: این ستاد از نمایندگان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و سازمان هلال احمر، تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: مقوله سفر و فراهم کردن تسهیلات آن، یک امر فراسازمانی است و به همین دلیل تمام ارگان‌های دیگر در کنار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، قرار می‌گیرند.

جهانیان متذکر شد: در نوروز امسال، مسافران در بدو ورود به هر شهری، مورد استقبال ستاد تسهیلات سفرهای کشور قرار می‌گیرند و با گل و شیرینی از آنها استقبال می‌شود و به 14 مسافر اولیه هر شهری نیز، هدایایی اهدا می‌شود.

وی گفت: تمام برنامه‌های استقبال از مسافران در 1180 شهر کشور اجرا می‌شود.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری، بحث روستاهای هدف گردشگری نیز مدنظر قرار گرفته و از ظرفیت دهیاران برای این امر استفاده می‌کنیم.

جهانیان یادآور شد: در سفرهای نوروزی، بیش از 5 هزار امداد خودرو در مسیر جاده‌ها برای کمک‌رسانی به مردم، پیش‌بینی شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: برای نوروز 91، از ابتدای بهمن‌ماه سال 90 برنامه‌های نظارتی خود را آغاز کرده‌ایم و از 21 اسفندماه 90 نیز، نظارت‌ها وارد مرحله جدیدی شده است.

جهانیان با اشاره به نتایج عملکرد نظارتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد: تاکنون 42 دفتر خدمات مسافرتی، تعلیق شده‌اند و 187 مورد نیز اخطار دریافت کرده‌اند و 286 تذکر به مراکز اقامتی نیز، ثبت شده است.

وی افزود: مشهد، هرمزگان، بوشهر، شیراز و اصفهان، بیشترین حجم مسافران را از 28 اسفندماه سال 90 تاکنون، پذیرا بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان