کد خبر: ۲۸۴۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۱

تولید آبگرمكن دیجیتالی هوشمند با كاهش 50 درصدی مصرف انرژی

محققان كشورمان موفق به تولید آبگرمكن دیجیتالی هوشمند شدند كه با استفاده از انرژی امواج میكروویو تولید انرژی می كند كه مصرف انرژی آن معادل نیمی از مصرف انرژی آبگرمكن های موجود است.

\'خدیجه حیدری\'، مخترع این طرح روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: تاكنون برای تولید آب گرم از هیدروكربن هایی نظیر نفت كوره، گازوئیل، گاز و یا المنت برق استفاده می شد كه این كار علاوه بر هدر رفتن انرژی توسط دودكش ها موجب آلودگی محیط می شود.

این مخترع خاطرنشان كرد: تهیه آب گرم توسط المنت نیز به دلیل گران بودن انرژی الكتریكی و برق، فاقد قدرت ایجاد آب گرم جاری و دایمی و محدود است و معمولا در قالب مخازن 40 تا 100 لیتری در بازار عرضه می شود.

وی اضافه كرد: در این آبگرمكن دیجیتالی گرم كردن آب توسط اشعه با طول موج كوتاه ( میكروویو) انجام می شود كه درآن گرما از طریق اصطكاك ناشی از حركت و برخورد مولكولهای آب ایجاد می شود و موجب گرم شدن سریع آب می شود.

حیدری اظهار داشت: مصرف برق آبگرمكن دیجیتالی هوشمند با انرژی میكروویو معادل یك دهم مصرف آبگرمكن های برقی نوع المنتی موجود در بازار است و نیز معادل نیمی از هزینه مصرف آبگرمكن های گازی است.

وی گفت: در این آبگرمكن، آب گرم دایم در گردش و با درجه حرارت قابل تنظیم برای مصرف در منازل،صنعت و دیگر موارد به هر میزان بطور اتوماتیك تنظیم می شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سجادسلطانی مخترع اب گرمکن 48واتی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۱
0
پرتوهاي مايكروويو مضر است ؟

ايرنا: كارشناس بهداشت پرتوهاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: پرتوهاي ناشي از مايكروويو براي سلامت انسان مضر است و ممكن است موجب ايجاد خطرات احتمالي براي سلامت انسان شود.

علي گوراني افزود: قرار گرفتن در معرض پرتو بالاي مايكروويو، عوارض متعددي بر جسم و روان انسان از جمله سوختگي دارد.

وي اضافه كرد: نوسان انرژي در مايكروويو ، 300 ميليون بار در ثانيه است و اين انرژي توليد شده ، تاثيرات منفي روي سلامتي انسان و جنين دارد.

وي خاطرنشان كرد: بطور كلي گسترش زندگي مجازي و سر و كار داشتن انسان با وسايلي مانند رايانه، عكس برداري هاي پزشكي از جمله راديولوژي موجب قرار گرفتن بيش از اندازه انسان در برابر تشعشعات دستگاه هاي مختلف شده است و اين امر ضرورت تدوين طرح سلامت مواجهه با اشعه و پرتوها را بيش از پيش روشن مي سازد.