کد خبر: ۲۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱

بهسازی ورودی پارکینگ حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز از اجرای طرح بهسازی ورودی پارکینگ حرم مطهر شاه چراغ (ع) خبر داد

علی رحیمی اظهار داشت: طرح بهسازی و زیباسازی ورودی پارکینگ حرم مطهر شاه چراغ (ع) شامل آسفالت معابر ورودی و محوطه داخلی پارکینگ، رنگ‌آمیزی دیواره‌ها و اجرای طرح مذهبی متناسب با عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) بر روی آنهاست که بالغ بر 300 میلیون ریال هزینه دربر داشته است.

وی اضافه کرد: شهر شیراز به واسطه وجود حرم شاه چراغ (ع) و حرم سید علاءالدین حسین (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) شناخته می‌شود، بنابراین رسیدگی به این دو مکان مقدس و زیباسازی محیط پیرامون آنها علاوه بر ادای احترام به شأن و مقام آن دو بزرگوار، جایگاه مذهبی شهر شیراز را نیز اعتلا بخشیده و رونق صنعت توریسم به ویژه در بخش گردشگری مذهبی را به دنبال دارد.

شهردار منطقه تاریخی، فرهنگی شهر شیراز افزود: وجود 400 اثر ارزشمند تاریخی، هشت دروازه، 12 مرکز و چند محور فرهنگی تجاری در این محدوده باعث شد تا در ایام نوروز، حجم مهمانان در این منطقه بیش از مناطق دیگر باشد.

این مسئول ادامه داد: بهره‌بردار ی مفید از پارکینگ‌های موجود در سطح این منطقه، همکاری تنگاتنگ راهنمایی و رانندگی و اعمال و اجرای دقیق قانون را توسط این نهاد طلب می‌کند.

به گزارش فارس در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، همواره با تراکم تعداد اتومبیل‌ها مواجه هستیم که یکی از علل به وجود آمدن این مشکل، ورودی پارکینگ این حرم مطهر بوده است، ضمن اینکه شکل ظاهری آن در حالت فعلی متناسب با یک مجموعه فرهنگی مذهبی نیست.

سال‌ها شیرازی‌ها به خاطر وضعیت اطراف این حرم مطهر و در شان و حرمت این امام‌زاده واجب‌التکریم نبودن آن همواره در غم و اندوه به سر می‌برند و وعده‌های مسؤلان مربوطه نیز تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان