کد خبر: ۲۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱

ضرورت فرهنگ‌سازی خرید آثار هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ضروری است فرهنگ‌سازی خرید آثار هنرمندان کشور به خوبی انجام شود.

محمود عالیشوندی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی برنامه‌های اجرایی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: باید بپذیریم که آثار هنری به عنوان سرمایه‌های عظیم ملی نیازمند حمایت جدی است.

وی افزود: در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری به‌ نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، ضروری است فرهنگ‌سازی خرید آثار هنرمندان کشور به خوبی انجام شود.

این مسئول ادامه داد: هنر با بهره‌گیری از ذوق و خلاقیت آدمی از چنان لطافت و نرمی برخوردار است که با استفاده از آن به راحتی تمام می‌توان عالی‌ترین مقاصد را بیان کرد، کاری که اگر هنر به مدد آدمی نیاید، به راستی در پاره‌ای از مواقع سخت و دشوار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به زبان بین‌المللی هنر گفت: هنرهایی که با کِلک توانا و انگشتان جادونمای آدمی به ظهور می‌رسند، نظیر نقاشی، مجسمه‌سازی، کاشی‌کاری، گرافیک، عکاسی و نیز برخی هنرهای نمایشی مانند سینما، تئاتر و هنرهای آمیخته با صنعت، بدون کوچک‌ترین محدودیتی قابل انتشار در میان تمام فرهنگ‌ها و ملت‌ها هستند.

عالیشوندی اضافه کرد: آثار هنری نیز به طور معمول بسیار سریع‌تر از هر اثر دیگری در میان مردم جای خود را باز می‌کنند که البته میزان سرعت و دامنه گسترش آن به میزان برتر آن اثر، بستگی تام دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه اجرای قانون اختصاص یک دهم درصد بودجه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی برای خرید آثار هنری، مانند تمام قوانین دیگر کشور الزامی است، افزود: علاوه بر مفاد آیین‌نامه که از دستگاه‌های دولتی خواسته است تا جمع‌بندی و گزارش سالانه اجرای قانون خرید آثار هنری را به دولت ارسال کنند، مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد نیز طی نامه‌هایی از این نهادها خواسته است تا  اجرایی شدن این قانون را به این دفتر ارسال کنند که این مهم در استان فارس نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در مورد فعالیت‌های این اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری نیز گفت: برگزاری پیش همایش کنگره بین‌المللی سلمان فارسی، همایش یادروز سعدی، روز جهانی تئاتر، همایش بزرگ روابط عمومی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراسم بزرگداشت روز فردوسی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری است که به طور قطع با جدیت دنبال می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان