کد خبر: ۲۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱

رئیس انجمن علمای فلسطین و عضو پارلمانی حماس درگذشت

شیخ \"حامد بیتاوی\" عضو پارلمان فلسطین از فراکسیون تغییر و اصلاح و رئیس انجمن علمای فلسطین پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری در بیمارستان \"المقاصد\" شهر قدس دار فانی را وداع گفت.

حامد بیتاوی مبلغ اسلامی که مدتی طولانی در بیمارستان "رفیدیا" بستری بود و سپس به بیمارستان "المقاصد" منتقل شد و 4 هفته در این بیمارستان با بیماری اش مبارزه کرد، سرانجام  دیروز پس از وخامت حالش به دیدار حق شتافت.

رژیم صهیونیستی از انتقال وی به شهر قدس به منظور درمان ممانعت به عمل آورده بود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خانواده شیخ بیتاوی در تلاش بودند تا با مداخله سازمان های بین المللی، اجازه انتقال شیخ به اردن را به منظور درمان وی بگیرند، به گونه ای که پزشکان به شیخ خبر داده بودند که درمان وی در کرانه باختری به خاطر نبود امکانات لازم برای اجرای عمل جراحی قلب به سبب وخیم شدن بیماری قند وی ممکن نخواهد بود.

وضعیت سلامت شیخ بیتاوی در جریان بازداشت موقتش در زندان های رژیم صهیونیستی به شدت رو به وخامت نهاد و بیماری قند وی به شکل خطرناکی تشدید شد. رژیم صهیونیستی در آن زمان مانع از درمان وی در داخل زندان شده بود و زمانی که از زندان بیرون آمد، مجبور به قطع تعدادی از انگشتانش شد.

اقدامات جائرانه عمدی صهیونیست ها چه از طریق بازداشت شیخ در زندان و چه از طریق ممانعت از درمان مناسب وی در خارج به رغم اصرار پزشکان و تعلل طولانی مدت در انتقال وی به قدس به منظور درمان، موجب تشدید بیماری وی و وخیم شدن حالش و بالاخره فوت این شیخ بزرگوار شد.

صهیونیست ها حتی پس از وفات شیخ بیتاوی مبارزه علیه وی را ادامه دادند، به گونه ای که از دادن اجازه ورود فرزندانش به قدس به منظور تشییع جنازه پدرشان ممانعت کردند، همانگونه که آنان را از همراهی پدر به منظور درمان منع کرده بود و تنها به همسرش که دارای تابعیت بیت المقدسی است، اجازه همراهی وی را داده بودند؛ بدین گونه شیخ دور از چشمان فرزندانش دار فانی را وداع گفت.

نظامیان صهیونیست روز سه‌شنبه نیز در چارچوب حملات همیشگی علیه این خانوده، وارد منزل شیخ بیتاوی شده و پس از بازرسی منزل نوه وی را بازداشت کردند.

شیخ بیتاوی از چهره های برجسته جنبش اسلامی در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی 48 و از بنیانگذاران گروه اخوان المسلیمن فلسطین و رئیس انجمن علمای فلسطین و رئیس سابق دیوان قضایی شرعی و یکی از اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین بود که بیشترین آرا را در استان نابلس بدست آورده بود و حتی از ورود به قدس و امامت در مسجد الاقصی که در جوار آن فوت کرد نیز محروم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حماس ، بیتاوی ، فلسطین
نظرات بینندگان