کد خبر: ۲۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۱

رتبه اعتباری آمریکا بار دیگر کاهش پیدا کرد

موسسه اعتبارسنجی \"ایگان جونز\" آمریکا برای بار دوم با استناد به عدم بهبود وضعیت اقتصادی و بحران بدهی واشنگتن، رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد.

"ایگان جونز" یک موسسه کوچک اعتبارسنجی در آمریکا روز گذشته با این استدلال که واشنگتن به حل بحران بدهی مهارنشدنی خود نزدیک نشده است، رتبه اعتباری آمریکا را برای دومین بار کاهش داد که این امر می تواند نشان دهنده تصمیمات آتی سازمان های بزرگ تر در قبال بحران بدهی آمریکا باشد.

خبرگزاری فرانسه نوشت که این موسسه اعتبارسنجی فقدان هرگونه پیشرفت محسوس در بررسی مشکلات و افزایش رو به رشد بدهی های تولید ناخالص داخلی را عامل کاهش رتبه اعتباری آمریکا از رتبه " AA+" به " AA" بوده است؛ بخشی از دلیل این موسسه در کاهش رتبه اعتباری آمریکا نیز بن بست ادامه دار سیاسی در واشنگتن است.

"سین ایگان" مدیرعامل این موسسه اعتباری اعلام کرده است: ما تمایل داریم که شاهد پیشرفت هایی به سوی کاهش کسری مالی در 6 ماه تا 12 ماه آینده آمریکا باشیم.

تحلیلگران با پیش بینی اینکه این بدهی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی به 106 درصد خواهد رسید، اعلام کرده اند که برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم، میزان بدهی آمریکا به بیش از 100 درصد رسیده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه خبر خود نوشت: ایگان جونز که در مقایسه با سایر رقبای خود موسسه اعتبارسنجی کوچک تری است، رتبه اعتباری "

AAA" آمریکا را که برترین رتبه است، در ماه جولای و یک ماه پیش از کاهش رتبه اعتباری آمریکا توسط موسسه "استاندارد اند پورز" کاهش داد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان