کد خبر: ۲۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۱

گشایش نخستین فاز مجتمع خلیج فارس

نخستین فاز بزرگترین مجتمع تجاری تفریحی جهان با حضور مقامات عالی استان و کلان‌شهر شیراز، نمایندگان برند تجاری کارفور هایپر استار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در شیراز گشایش یافت.

محسن اردکانی معاون امور عمرانی استاندار فارس بعد از ظهر امروز در آیین گشایش فاز نخست مجتمع عظیم خلیج فارس با اشاره به ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های عظیم به پیام مقام معظم رهبری در مورد تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: با نگاه به نامگذاری‌های صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری در چند سال اخیر نشان می‌دهد که جهاد اقتصادی، همت و کار مضاعف، اصلاح الگوی مصرف و در نهایت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مختص یک‌سال نبوده و مانند حلقه‌های زنجیر یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

اردکانی افزود: در نگرش به مفهوم تولید می‌بینیم در این چرخه تولید، توزیع و مصرف مکمل یکدیگر بوده و عدم تعریف سیستم مناسب توزیع چرخه کاری تولید را دچار مشکل می‌کند.

وی راه‌اندازی بزرگترین پروژه تجاری تفریحی خاورمیانه در شهر شیراز را بهترین ظرفیت برای تکمیل چرخه تولید، توزیع و مصرف دانست و ابراز داشت: اگر چرخه مناسبی برای توزیع بهینه تولیدات نداشته باشیم نمی‌توانیم تولیدات داخلی را به شایستگی به دست مصرف کنندگان برسانیم.

معاون عمرانی استاندار فارس تصریح کرد: انتظار ما از مجموعه مدیریتی این استان استفاده از این ظرفیت برای توزیع کالاهای داخلی به ویژه بومی فارس است

وی به  پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان این استان در تولیدات داخلی در تمام عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: باید به یقین و در لزوم تلاش شود تا تمام محصولات داخلی و بومی این استان در این مجموعه در دسترس مردم قرار گیرد.

اردکانی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: در بخش بسته‌بندی و فرآوری تولیدات این استان نیز باید هماهنگی‌هایی با مجموعه بزرگ خلیج فارس صورت پذیرد تا محصولات تولیدی این استان به بهترین شیوه به مصرف کنندگان عرضه شود.

وی تثبیت و تعدیل قیمت‌ها و عرضه مستقیم کالا از تولید به مصرف را از دیگر ویژگی‌های هایپر استار مجتمع بزرگ خلیج فارس عنوان و تصریح کرد: سیاستگذاری صورت گرفته مبنی بر قراردادن کالا در اختیار مصرف کننده پایین‌تر از قیمت درج شده بر روی محصول، باعث رقابتی شدن بازار و تولید کالاهای با کیفیت و عرضه به قیمت ارزان می‌شود و نقش عملکرد مؤثری در تثبیت قیمت‌ها دارد.

معاون عمرانی استاندار فارس در ادامه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار فراوان شهر شیراز از نظر مذهبی، فرهنگی، تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اشاره و اضافه کرد: راه‌اندازی این مجتمع بزرگ تجاری، فرهنگی، تفریحی ضریب افزایش بیتوته مسافر و اقامت شبانه گردشگران در شهر شیراز را افزایش می‌دهد.

وی اشتغال‌زایی بیش از یک‌هزار نفر در فاز نخست این پروژه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را بسیار خوشحال کننده و نویدبخش دانست و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن فاز دوم و سوم این پروژه نزدیک به 20 هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این استان ایجاد می‌شود.

اردکانی تصریح کرد: از دست‌اندرکاران مجتمع بزرگ خلیج فارس نیز می‌خواهیم تا اولویت استخدام‌ها را در بومی بودن افراد قرار دهند.

وی در پایان ضمن تأکید بر ایجاد راه‌اندازی سرویس‌های حمل و نقل عمومی مناسب برای دسترسی آسان و راحت مردم به این مجتمع بزرگ تجاری، از آمادگی این استان برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سخن گفت و اظهار داشت: تمام بسته‌های قانونی در فارس برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی فراهم است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان