کد خبر: ۲۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱

شرکت«آدیداس» تحریم شد

کشورهای عربی شرکت آلمانی آدیداس را در تصمیمی تاریخی به خاطر حمایت این شرکت از رژیم صهیونیستی تحریم کردند.

به نقل از شبستان، کارشناسان و ناظران بین المللی تصمیم وزیران ورزش کشورهای عربی در تحریم شرکت آلمانی "آدیداس" را تاریخی و اقدامی جدید در نوع خودش توصیف و اعلام کرد: این اقدام بر سود شرکت آیداس در سایه بحران مالی جهانی تاثیر خواهد گذاشت.
این کارشناسان و ناظران پیش بینی می کنند که این تصمیم به شدت بر فعالیت شرکت آدیداس که با تجهیزات ورزشی اش از ماراتون رژیم صهیونیستی در قدس شرقی در مارس گذشته حمایت کرد، تاثیر بگذارد. چرا که کشورهای عربی به اجرای این تصمیم متعهد هستند؛ کشورهای عربی یکی از بازارهای فعال در تجارت محصولات ورزشی به شمار می آید.
همچنین پیش بینی می شود که برخی از این کشورها تصمیم مشابهی از سوی سازمان همکاری اسلامی به منظور رویارویی با هرگونه تلاش برای یهودی سازی قدس و محو هویت عربی اسلامی اتخاذ کردند.
جبریل الرجوب، رئیس کمیته اولمپیک فلسطین دراین باره گفت: تصمیم وزیران ورزش کشورهای عربی پیامی به همه شرکت ها و موسسه ها و سازمان هایی بود که با راه و روش اشغالگران تعامل می کنند.
الرجوب افزود: آنچه در ماراتون قدس به دست آمد سیلی به مشروعیت بین المللی و تهدیدی برای ارزش های اخلاقی بود.
وی خاطر نشان کرد: این تصمیم به منزله پیام هشدار به پرتاب نشدن ورزش به دامن سیاست است. منطقه عربی و اسلامی از مهمترین بارزهای آدیداس است و این مسئله شرکت آدیداس و شرکت های دیگر حامی اسرائیل را به بازنگری رفتارهایشان سوق خواهد داد.
شرکت آدیداس با این تصمیم غافلگیر شده است، زیرا این شرکت در سالهای گذشته ذهنیت بی تفاوتی بر آن غالب بوده و برای نخستین بار است که این موضع عربی اتخاذ شده است.
رئیس کمیته المپیک فلسطین ادامه داد: مسئله قدس و فلسطین مهمتر از موافقت نامه ها با شرکت آدیداس و شرکت های دیگر است.
بنابر گزارش الجزیره، برنامه آتی تعمیم دادن این تصمیم به همه جهان اسلام است و از سوی سازمان کنفرانس اسلامی این تصمیم به کشورهای اسلامی تعمیم داده خواهد شد.
شرکت آیداس دومین شرکت صنعتی تولیدات ورزشی پس از شرکت نایک آمریکاست و باوجود بحران مالی جهان درآمدی به ارزش 13 میلیارد و سه میلیون یورو در سال 2011 با افزایش قیمتی 11 درصد از سال 2010 دارند.
پایان پیام/
 

نظرات بینندگان