کد خبر: ۲۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

رشد دانش هسته ای می‌تواند ضامن استقلال کشور باشد

به مناسبت روز بیستم فروردین ماه، روز فن‌آوری هسته ای در جلسه ای که در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته فیزیک پزشکی تقدیر شد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته فیزیک پزشکی در پی شهادت مظلومانه شهید احمدی روشن در نامه ای آمادگی خود را برای تغییر رشته به مهندسی هسته ای و همچنین هر نوع همکاری با سازمان انرژی اتمی ایران، اعلام نموده بودند.

بر این اساس رییس دانشگاه به مناسبت روز بیستم فروردین ماه، روز فن‌آوری هسته ای، با دعوت از این دانشجویان در جلسه ای از آن‌ها قدردانی کرد.

رییس دانشگاه در سخنانی ضمن تجلیل از روحیه جهادی این دانشجویان  با مقایسه رشد صنعت هسته ای با ملی شدن نفت در ایران، گفت : رشد دانش هسته ای همانند ملی شدن صنعت نفت می‌تواند ضامن استقلال کشور عزیزمان ایران باشد.

دکتر محمدهادی ایمانیه افزود : دانشگاه از پژوهش‌های مرتبط با فیزیک پزشکی به ویژه پزشکی هسته ای حمایت می‌کند و تصمیم‌هایی در زمینه گسترش امکانات و تجهیز آزمایشگاه های گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دارد.

دکتر مهدی زاده، استادیار گروه فیزیک پزشکی شیراز نیز با تبریک این روز به بیان گوشه‌هایی از عظمت جهاد علمی دانشمندان مسلمان ایرانی به ویژه دانشمندان هسته ای پرداخت و بر حفظ دستاوردهای شهدای هسته ای ایران، که در راه اعتلای اسلام و استقلال کشور جان خویش را فدا نموده‌اند، تاکید کرد.

دکتر مرتضوی، مدیر گروه فیزیک پزشکی نیز بابیان سابقه همکاری این گروه با سازمان انرژی اتمی ایران، ضمن تاکید بر ادامه و گسترش این همکاری‌ها با کمک مدیران دانشگاه و عظم راسخ دانشجویان و اساتید تاکید نمود.

مهندس غفار پناه نیز به نمایندگی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته فیزیک پزشکی شیراز با اشاره به استفاده های پزشکی فن‌آوری هسته ای، بر آمادگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب دانش پزشکی در جنوب ایران، در همکاری همه جانبه در رشد دانش و صنعت هسته ای تاکید کرد.

 در پایان جلسه دکتر خسروی، مدیر فرهنگی دانشگاه از دانشجویان و اساتید گروه فیزیک و مهندسی پزشکی برای شرکت در مراسم بزرگداشت دستاوردهای  هسته ای که با حضور خانواده معزز شهدای هسته ای برگزار شد، دعوت کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان