کد خبر: ۲۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱

ناتو به درد نمی خورد!

ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه تصریح کرد: ناتو به عنوان تشکیلات نظامی از یادگارهای خرافی جنگ سرد بوده و امروزه دیگر به دردی نمی خورد.

پوتین در سخنرانی خود در دوما گفت: زمانی که ناتو پا به عرصه گذاشت ؛ دنیا به دو قطب غرب و شرق تقسیم شده بود و در مقابل آن پیمان ورشو شکل گرفت ؛ اما امروز وضع فرق کرده است و جهان نیازی به ناتو ندارد.
 

وی افزود: با این حال اعضای ناتو برای تثبیت این سازمان نظامی تلاش  بسیار می کنند و حتی در اقدامات خود؛ وظایف و چارچوب های تعریف شده آن را زیر پا می گذارند.
 

نخست وزیر روسیه با انتقاد از عملکرد ناتو در لشکرکشی به کشورهای دیگر افزود: حال که سربازان ناتو در افغانستان حضور دارند؛ در این کشور چه می گذرد؟
 

ولادیمیر پوتین افزود: وقتی تشکیلاتی نظامی مانند ناتو می خواهد در یک مساله خاص دخالت کند؛ باید مشخص کند که می خواهد اوضاع را تحت کنترل در آورد یا اینکه سربازان خود را به تاراج بفرستد.
 

پوتین همچنین در واکنش به اعترضات گسترده مردم مناطق مختلف روسیه به ایجاد پایگاه ترانزیتی ناتو در منطقه اولیانوفسک این کشور برای انتقال محمولات خود از افغانستان ابرازداشت : تصمیم گرفتیم از برنامه ناتو در این زمینه حمایت کنیم ؛ زیرا در غیر این صورت مجبور بودیم خودمان وارد عمل شویم.
 

وی گفت : ما در برخورد با رویدادهای افغانستان مصلحت گرایانه عمل می کنیم و بر این باوریم که صلح و ثبات در افغانستان به نفع ما است.
نخست وزیر روسیه تصریح کرد: بر خلاف تصورات ؛ پایگاه اولیانوفسک نظامی نیست ؛ بلکه مکانی برای سوخت گیری و بارگیری نیروهای ناتو است و با منافع ما مطابقت دارد.

نظرات بینندگان