کد خبر: ۲۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱

ساماندهی نیروی کار اتباع مجاز در فارس

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی فارس گفت: در حال حاضر حدود 63 هزار اتباع مجاز در سطح استان فارس ساکن هستند که کارت اقامت برای آن‌ها صادر شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی فارس گفت: در حال حاضر حدود 63 هزار اتباع مجاز در سطح استان فارس ساکن هستند که کارت اقامت برای آن‌ها صادر شده است.

غلامرضا غلامی گفت: برای ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز به عزم عمومی و مشارکت گسترده تمام دستگاه‌ها نیاز است. با وجود تقریبی 144 هزار اتباع غیرمجاز در این استان تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها و شهروندان باید با یک فرهنگ عمومی نسبت به اتباع غیر مجاز نگاهی متفاوت داشته باشند.

غلامی از تمام مسؤلان، اصناف و پیمانکاران خواست از نیروهای خارجی غیر مجاز برای مشاغل خود استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 181 قانون کار با کارفرمایانی که از نیروهای خارجی غیرمجاز استفاده می‌کنند برخورد می‌شود که جریمه آنها علاوه بر جزای نقدی دو تا شش ماه حبس است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی فارس گفت: پایان خرداد ماه آخرین فرصت برای اتباع بیگانه غیرمجاز است تا با معرفی خود وضعیت‌شان را مشخص کنند.

وی ساماندهی اتباع را غیرمجاز را بدون مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه غیر ممکن دانست و اضافه کرد: از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده اتباع غیرمجاز مراتب را به مرکز 110 پلیس اعلام کنند.

غلامی با اشاره به ورود اتباع غیرمجاز از طریق راه‌های شرق و جنوبی این استان بیان کرد: هماهنگی لازم با مسؤلان شهرستان‌های شرقی این استان صورت گرفته و در پنج‌شنبه گذشته با حضور اعضای شورای تامین این استان و شهرستان‌های فسا، داراب، زرین دشت، استهبان، نیریز و جهرم در شهرستان فسا همایش مشترکی در این راستا برگزار شد.

غلامی در پایان بیان کرد: با راه‌اندازی سیستم انگشت‌نگاری در صورتی که فردی برای بار دوم و بیشتر به دلیل ورود غیرقانونی دستگیر شود به جای بازگشت به کشورش باید در اردوگاه کار اجباری دوران مجازات خود را سپری کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی فارس در این نشست خبری از ارسال روزانه چهار اتوبوس حامل اتباع بیگانه غیرمجاز از این استان خبر داد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان