کد خبر: ۳۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱

روشهای جدید در درمان بیماریهای قلبی

روشهای جدیدی در درمان بیماریهای قلبی مادرزادی در بخش قلب کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شده است .

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری مهر، روشهای جدیدی در درمان بیماریهای قلبی مادرزادی در بخش قلب کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز توسط دکتر حمید آموزگار، عضو هیئت علمی گروه کودکان دانشگاه راه اندازی شده است.

استنت گذاری (فنر گذاری) در مجرای شریانی نوزادان یکی از روشهای جدید درمانی است که توسط دکتر حمید آموزگار در بخش قلب کودکان راه اندازی شده است.

 بعضی از نوزادان مبتلا به بیماری قلبی با اکسیژن خون پایین، در سنین نوزادی نیازمند عمل جراحی قلب برای ایجاد شنت هستند که با راه اندازی استنت گذاری (فنر گذاری) در مجرای شریانی نوزادان، بدون نیاز به جراحی با قرار دادن استنت (فنر) در مجرای شریانی، امکان درمان اولیه نوزادان فراهم می شود.

دکتر آموزگار افزود: تاکنون در این مرکز 18 نوزاد تحت این روش جدید قرار گرفته‌اند که نسبت به عمل جراحی عوارض و مرگ ومیر کمتری دارد.

وی اظهار داشت: این روش در مراکز محدود و پیشرفته ای در جهان انجام می شود و مرکز قلب کودکان علوم پزشکی شیراز از محدود مراکزی است که این روش با موفقیت در آن انجام گرفته است.

دکتر آموزگار بیان کرد: بستن سوراخ بین بطنی(VSD) بدون نیاز به جراحی قلب باز به کمک فنر روش جدید دیگری است که در این مرکز آغاز شده است.

وی گفت: بستن سوراخ بین دهلیزی بدون نیاز به عمل جراحی باز در بزرگسالان از سالها قبل انجام می‌گرفته اما انجام این روش در کودکان به تازگی در این مرکز در 30 کودک دو تا هفت ساله با موفقیت انجام شده است.

دکتر آموزگار افزود: بستن فیسچول (ارتباطات نا بجا) شریانی و کرونر در کودکان به کمک فنر، با موفقیت در پنج کودک 10 روزه الی دو ساله و همچنین بستن خروجی بطن راست در بیماران تک بطنی برای کاهش فشار ریوی از جمله فعالیتهایی است که در بخش قلب کودکان شیراز بر اساس روش‌های جدید درمانی انجام شده و در حال انجام است.

نظرات بینندگان