کد خبر: ۳۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۱

تشریح برنامه های یاد روز سعدی

رئیس ستاد بزرگداشت سعدی برنامه های یاد روز سعدی را تشریح کرد.

کمال فیروزآبادی در این رابطه افزود: با توجه به تقارن این روز با ایام فاطمیه(س)، تلاش شده که برنامه های پیش بینی شده تحت تاثیر فضای معنوی این مناسبت باشد.

وی عنوان کرد: بر این اساس افتتاحیه بزرگداشت یادروز سعدی پنج شنبه 31 فروردین ماه در آرامگاه سعدی ساعت 20 برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت یادروز سعدی افزود: این مراسم با حضور مقامات استانی و کشوری، اساتید و پژوهشگران سعدی شناس داخلی و خارجی و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی از کشورهای مختلف و علاقه مندان افصح المتکلمین برگزار خواهد شد.

فیروزآبادی با اشاره به اجرای برنامه های هنری توسط کودکان در مراسم افتتاحیه افزود: پخش انیمیشن حکایتهای سعدی که در شکلی فاخر توسط صدا و سیمای فارس تهیه شده و در کنار آن رونمایی از آثار خوشنویسی هنرمندان فارس و نیز یک نسخه نفیس کلیات سعدی مربوط به دوره صفویه از جمله برنامه های این مراسم است.

رئیس ستاد بزرگداشت یادروز سعدی از برگزاری نشست علمی در روز پنج شنبه 31 فروردین ماه در تالار همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس خبر داد و بیان کرد: این نشست با حضور جمعی از اساتید سعدی پژوه برگزار می شود.

وی افزود: برای مراسم یادروز سعدی، برنامه های جنبی نیز در بخشهای مختلف پیش بینی شده است.

فیروزآبادی ادامه داد: گلباران آرامگاه سعدی نیز 31 فروردین ماه ساعت 20 انجام می شود و بازدید رایگان از آرامگاه سعدی نیز مقارن اول اردیبهشت ماه پیش بینی شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت یادروز سعدی انتشار کارت، پوستر و کتاب ویژه یادروز سعدی، برپایی نمایشگاه سعدی شناسی در اسناد و آثار برگزیده مراسم نقشی از سعدی از 30 فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، ویژه برنامه عصری با قرآن و شب شعر آئینی اول اردیبهشت در سعدیه، اجرای تئاتر به مدت سه شب در ساعت 20 با عنوان "فرشتگان قصه گو" به کارگردانی محمدجواد بخشی زاده را از جمله برنامه های جنبی یادروز سعدی عنوان کرد.

مهر

نظرات بینندگان